obiad, ryba, talerz
fot. Panthermedia

Obiady rybne

Czy dzieci muszą jeść ryby? Tak, bo to bogate źródło białka, witamin, selenu, jodu, kwasów tłuszczowych niezbędnych w okresie rozwoju.
obiad, ryba, talerz
fot. Panthermedia

1. Filet z cukinią
– 600 g filetów z mintaja,
– średnia cytryna,
– 2-3 małe młode cukinie,
– 1/3 kostki masła,
– sól, pieprz, szczypiorek,
– folia lub rękaw foliowy do pieczenia.

Cukinie pokrój w krążki, z cytryny wyciśnij sok. Rybę pokrój w 2-3 cm w paski. Folię rozłóż na blaszce. Wysmaruj ją masłem, rozłóż krążki cukinii, ułóż na nich rybę, skrop sokiem z cytryny, oprósz solą i pieprzem, połóż wiórki masła, przykryj warstwą folii. Piecz ok. 8 minut w temp. 240°C. Ułóż na wygrzanym talerzu, oprósz szczypiorkiem.
1 porcja dla dziecka = 1-2 „paski” ryby

2. Zapiekanka z morszuczka
– 6 filetów z morszczuka,
– 100 g pieczarek,
– cebula,
– 2 łyżki soku z cytryny,
– 1/2 szklanki śmietany,
– 1/2 szklanki startego żółtego sera,
– 3 łyżki oleju,
– sól, pieprz,
– zielona pietruszka do posypania.

Filety skrop sokiem z cytryny, dopraw solą, pieprzem i usmaż. Cebulę zeszklij. Dodaj pokrojone pieczarki i smaż. Na dnie naczynia do zapiekania wysmarowanego tłuszczem połóż filety, następnie pieczarki z cebulą. Śmietanę dopraw solą i pieprzem, zalej nią rybę. Wierzch zapiekanki posyp żółtym serem. Piecz w temperaturze 200°C, aż ser się zrumieni. Posyp natką.
1 porcja dla dziecka = 1/2-1 filet

3. Morszczuk z jabłkami
– 1/2 kg filetów morszczuka,
– 100 g gotowanej szynki,
– 3 jabłka,
– 1/2 szklanki mleka,
– 4 łyżki oliwy z oliwek,
– 4 łyżki masła,
– mąka,
– sól.

Posyp rybę solą i uformuj „kanapki”, wkładając pół plastra szynki między dwa filety. Obtocz w mące, usmaż w oleju i maśle, odstaw. Na tym samym tłuszczu podduś obrane, pokrojone w plastry jabłka. Smażone jabłka wyłóż na talerz. Na patelnię wlej mleko, zagotuj i przelej na talerz. Ułóż na wierzchu „kanapki” rybne. Talerz udekoruj plasterkami smażonego jabłka. Jabłka możesz posypać cynamonem.

Warto wiedzieć
1. Choć częściej na ciepło podaje się u nas ryby słodkowodne, dla dzieci bezpieczniejsze, bo łatwiejsze do oczyszczenia z ości, są ryby morskie. Wybieraj filety o białym mięsie np. dorsza, halibuta itp.
2. Niektóre dzieci uwielbiają potrawy o bardzo zdecydowanym smaku, np. śledzie. Nawet trzylatek może zjeść cząstkę śledzia starannie oczyszczoną z ości, pokropioną cytryną i ozdobioną pokrajaną cebulką.
3. Tuńczyka z puszki podawaj skropionego sokiem z cytryny (kupuj rybę w większych kawałkach). Wcześniej odsącz go z sosu lub oliwy. Tuńczyka możesz także dodawać do sałatek.
4. Nie podawaj dzieciom ryb w occie, surowych ani słodkowodnych zawierających bardzo dużo ości.
Redakcja poleca: Sprawdź, co jeść, żeby o 61. proc. zwiększyć szansę na ciążę! [WIDEO]
Zobacz film, z którego dowiesz się, co powinien jeść twój partner, żeby zwiększyć szansę na poczęcie dziecka.
Oceń artykuł

Ocena 5 na 1 głos

Zobacz także

Popularne tematy