przesilenie wiosenne objawy
fot. Adobe Stock

Objawy przesilenia wiosennego

Objawy przesilenia wiosennego mogą być bardzo różne. Nie zawsze występuje ich pełen zestaw. Najczęściej odczuwane są niekorzystne zmiany samopoczucia.
Ewa Janczak-Cwil
przesilenie wiosenne objawy
fot. Adobe Stock
Objawy przesilenia wiosennego pojawiają się najczęściej w marcu i kwietniu. Zmęczony zimą organizm zaczyna wtedy wysyłać sygnały świadczące o tym, że potrzebuje wypoczynku i spokoju. To dobry moment na wzięcie kilku dni urlopu, zwolnienie obrotów i zadbanie o komfort, nie tylko psychiczny.

Najczęstszymi objawami przesilenia wiosennego są:
  • nadmierna senność,
  • uczucie znużenia,
  • częste ziewanie,
  • osłabienie koncentracji,
  • brak chęci do działania,
  • obniżony nastrój,
  • osłabiona pamięć,
  • kurcze mięśni,
  • wypadanie włosów,
  • zaburzenia apetytu,
  • kołatanie serca,
  • osłabiona odporność,
  • bóle lub/i zawroty głowy,
  • zwiększona wrażliwość na zmiany temperatury.

Przyczyny występowania objawów przesilenia wiosennego

Złe samopoczucie i fizyczne objawy przesilenia wiosennego są skutkiem niedoboru witamin, które organizm pobiera z pokarmu oraz niedoboru witaminy D, która powstaje w ciele pod wpływem światła słonecznego. Dobremu samopoczuciu nie sprzyja też mniejsza ilość aktywności fizycznej – zimą nie chce nam się często ruszać na świeżym powietrzu.
Redakcja poleca: SIDS, czyli zespół nagłej śmierci łóżeczkowej u niemowląt: jak zapobiegać?
SIDS to zespół nagłej śmierci łóżeczkowej, który dotyka niemowląt. Dzieci są pozornie zdrowe, ale pewnego dnia nie budzą się już ze snu. Jednak rodzice nie są bez szans! Można zmniejszyć ryzyko SIDS i skutecznie zapobiegać nagłej śmierci łóżeczkowej niemowląt. Sprawdź, co to za choroba, i które dzieci są szczególnie zagrożone SIDS.

Ograniczanie intensywności objawów przesilenia wiosennego

Najkrócej mówiąc, trzeba zlikwidować przyczyny wiosennego zmęczenia. W związku z tym należy zadbać o zdrowe żywienie i ewentualnie wspomóc się suplementami diety. Kluczowe w diecie będą warzywa i owoce, które są bogatym źródłem witamin i minerałów. Warto też się odpowiednio nawadniać – niedobór wody w organizmie nasila objawy przesilenia wiosennego.

Nie mniej ważne jest też regularne podejmowanie aktywności fizycznej, czemu niewątpliwie sprzyja wiosna. Warto także zadbać o wypoczynek – zwolnić nieco tempo życia, wysypiać się, znajdować czas na relaks.

Więcej o zmęczeniu i złym samopoczuciu:
 
Oceń artykuł

Ocena 5 na 1 głos

Zobacz także

Popularne tematy