GRY
 
 

Znamy warzywo nr 1 w czasie karmienia piersią!

To oczywiście pietruszka, a ściślej mówiąc: natka pietruszki. To prawdziwa bomba witaminowa. Warto jednak jeść też korzeń pietruszki.

pietruszka
fot. Fotolia
W natce pietruszki znajdują się niemal wszystkie witaminy, dlatego codziennie warto ją jeść, szczególnie w czasie karmienia piersią.

Natka pietruszki: właściwości zdrowotne

Łyżeczka posiekanej pietruszki dziennie spowoduje, że twój organizm nie będzie miał niedoboru składników mineralnych i witamin. W natce pietruszki są m.in.:
  • witamina C: zwalcza infekcje, jest antyoksydantem wykazującym działanie przeciwnowotworowe,
  • beta-karoten (prowitamina A): ważny dla dobrego widzenia, stanu skóry, działa przeciwnowotworowo,
  • witaminy z grupy B: ważne dla układu nerwowego, stanu skóry,
  • witamina PP: ważna dla stanu skóry,
  • witamina K: zapobiega krwawieniom,
  • żelazo: zapobiega anemii (niedokrwistości),
  • magnez: ważny dla pracy układu nerwowego,
  • wapń: niezbędny dla mocnych kości i zdrowych zębów,
  • potas: ważny dla pracy serca i układu krążenia,
  • mangan: niezbędny do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego, ważny dla mocnych kości, wywiera też duży wpływ na poziom libido i sprawność seksualną.
  • fosfor: składnik budulcowy kości i zębów,
  • miedź: chroni przed osteoporozą, zwiększa odporność, poprawia pracę mózgu,
  • błonnik: zapobiega zaparciom, poprawia pracę układu pokarmowego, zapobiega nowotworom.
Natka pietruszki dzięki swoim składnikom zapobiega anemii, wzmacnia organizm, poprawia widzenie.

Zobacz też: Przepisy na dania z dodatkiem zielonej pietruszki
Redakcja poleca: Jak karmić dziecko piersią cz. 3
Zobacz, jak karmić dziecko w pozycji spod pachy.

Co dobrego w korzeniu pietruszki

Korzeń pietruszki jest stosowany w leczeniu wzdęć, zapalenia pęcherza oraz dolegliwości reumatycznych.
Korzeń pietruszki zawiera m.in.:
  • beta-karoten (prowitaminę A),
  • witaminę C,
  • witaminę PP,
  • witaminę K.
Pietruszka poprawia trawienie, zmniejsza wzdęcia, jest pomocna przy dolegliwościach pęcherza moczowego, dolegliwości reumatycznych, bólach menstruacyjnych. Ma działanie moczopędne, poprawia pracę nerek, ułatwia pozbycie się toksyn z organizmu.

Jak jeść pietruszkę

Natkę pietruszki najlepiej dodawać do różnych dań: kanapek, sałatek, zup, drugich dań. Świetne są też koktajle z dodatkiem natki pietruszki.
Korzeń pietruszki można jeść w postaci surówek, sałatek, jako dodatek do zup, drugich dań, warzywnych gulaszy, koktajli i soków.
Niektórzy obierają pietruszkę przed ugotowaniem. Nie jest to jednak konieczne. Skórka pietruszki
jest bogatym źródłem błonnika, który jest ważny m.in. z powodu zapobiegania zaparciom. Poza tym, warzywa gotowane ze skórką tracą mniej wartości odżywczych.


Wróć do talerza
Czytaj też: Tych herbat nie pij w czasie karmienia piersią


Doładuj
Przeładuj