GRY

Skąd się biorą mdłości w ciąży i jak sobie z nimi poradzić [WIDEO]

Poranne mdłości, utrzymujące się przez wiele godzin to zmora bardzo wielu kobiet w ciąży. Z naszego filmowego poradnika dowiesz się, skąd się biorą, czy dotyczą każdej mamy i jak sobie pomóc, aby nie były tak dokuczliwe.

Zobacz inne z serii: Internetowa szkoła rodzenia Mamotoja.pl [WIDEO] (35)

 

Z reguły ciążowe mdłości to problem nękający kobiety w pierwszym trymestrze ciąży, do około 12 tygodnia. Bywa jednak tak, że utrzymują się dłużej. Zobacz nasz film, w którym nasz ekspert, dr n. med. Tadeusz Oleszczuk, tłumaczy, jak za pomocą prostych zasad odżywiania możesz pozbyć się tego problemu.



Co jeść, aby uniknąć mdłości?

Przyczyną ciążowych mdłości jest progesteron. Wysokie stężenie tego hormonu w organizmie ciężarnej jest niezbędne do utrzymania ciąży i ochrony rozwijającego się malucha w brzuchu. Ale progesteron zmienia PH przewodu pokarmowego i stąd problemy z układem trawiennym kobiet w ciąży. Z reguły dolegliwości ustępują po pierwszym trymestrze ciąży. Jeżeli utrzymują się dłużej, ich przyczyną mogą być zaburzenia hormonalne, w tym niedoczynność tarczycy.

Aby uniknąć ciążowych mdłości, trzeba przede wszystkim jeść pokarmy bogate w błonnik, takie jak:
  • warzywa,
  • siemię lniane,
  • ciemny ryż,
  • kaszę jaglaną.

Możesz dodatkowo wspomagać się probiotykami. Sprawdzonym domowym sposobem na mdłości jest jedzenia korzenia imbiru. Wystarcza spożyć dziennie dwie łyżeczki tego starego owocu, aby dolegliwości w bardzo krótkim czasie ustąpiły.


Zrezygnuj z cukru!

Aby jednak opanować problem mdłości nie wystarczy jeść warzywa i produkty bogate w błonnik. Trzeba również zrezygnować z:
Trzeba także ograniczyć ilość spożywanych tłuszczów zwierzęcych.

Zobacz też: Wszystko, co musisz wiedzieć o pierwszym trymestrze ciąży

 
Doładuj
Przeładuj

Popularne tematy

To Cię zainteresuje

Narzędzia dla mam

Więcej

Co kupić dla noworodka?

Sezon na witaminy