GRY

Zrezygnowała z cukru w diecie dziecka. Różnicę w zachowaniu zauważyła już po 2 dniach!

Choć początki "eksperymentu" były bardzo ciężkie, na efekty cukrowego detoksu nie trzeba było długo czekać. To, co się stało może zaskoczyć.

Słodycze w diecie dziecka
fot. AdobeStock
Zarówno dzieci, jak i dorośli kochają słodycze. Choć z jednej strony jest potrzebny dla prawidłowego funkcjonowania organizmu, to jego nadmiar w diecie może prowadzić do poważnych problemów zdrowotnych. Wielu rodziców uważa jednak, że słodycze są nierozłącznym elementem dzieciństwa i nie wolno go maluchom odbierać, ale czy to na pewno sprawia, że dzieciństwo jest szczęśliwsze? Pewna mama postanowiła sprawdzić, co się stanie, gdy jednak zrezygnuje z dosładzania.

Słodkie dzieciństwo

Kiedy Anna Larsson zauważyła, że jej córeczka chce jeść tylko słodkie, a na widok ciast, cukierków i lizaków niezdrowo się podnieca uznała, że najwyższy czas zacząć walczyć z nałogiem. Aby pomóc dziecku postanowiła wyeliminować na jakiś czas cukier. Początki były bardzo ciężkie, ale efekty cukrowego detoksu zaskoczyły samą kobietę. Dziewczynka zaczęła znacznie chętniej jeść warzywa, ale na tym nie koniec. Okazuje się, że dzięki tej zmianie dziecko zaczęło lepiej spać, a także bardzo zmieniło się jego zachowanie.

Zobacz także: 
Czy dziecko jest uzależnione od słodyczy? - test

Anna Larsson podzieliła się swoim doświadczeniem na Facebooku, by pomóc innym rodzicom w tej samej sytuacji:
"Czy zmagasz się z napadami agresji u dziecka i huśtawką nastrojów? Dziecko nie chce jeść tego, co ugotujesz, a chce jeść tylko makaron i ciastka? Czas, żebyś przeczytał o mojej córce. Ma prawie 5 lat, często złości się bez powodu, a czasem wszytko ją drażni. Szczególnie, jeśli nie dostanie ciastka.
Zeszłego lata poważnie zachorowała, a my zaczęliśmy się martwić o jej nawyki żywieniowe. Najchętniej jadłaby mąkę, mleko i cukier. Nie lubi warzyw, sama idzie do lodówki i bierze to, co chce zjeść. Wreszcie mieliśmy dość. Przestaliśmy jej dawać ciastka, słodzone jogurty i inne przekąski. W zamian za to miseczki marchewek, ogórków, papryki.
W zeszłym tygodniu oglądałam dokument Jinny'ego Wixtroma o cukrze. Dzięki niemu dowiedziałam się, że dzieci przyswajają cukier dwukrotnie mocniej niż dorośli. Szklanka cukru dla dziecka to 2,5 szklanki dorosłej porcji! Przerażające!
Po odstawieniu cukru niemalże natychmiast nasza córka zaczęła jeść ziemniaki, które dotąd odrzucała, zaczęła jeść z większym apetytem. Widać, że jedzenie zaczęło jej smakować.
Zajęło to 2 dni! 2 dni na pozbycie się cukru! Już się nie złości, przesypia całe noce, łatwiej zasypia, nie prosi o słodycze. W zamian za to prosi o warzywa! 2 dni bez cukru, a mamy kompletnie nowe dziecko! Dzieci to najdroższe, co mamy! Zasługują na dobre jedzenie i na zdrowie (złe jedzenie powoduje choroby), a także na masę miłości!" napisała na swoim profilu na Facebooku.
Redakcja poleca: 10 kg cukru i 1,5 kg soli rocznie: tyle zjada roczne dziecko! Co z tym zrobić? [WIDEO]
10 kg cukru rocznie, czyli prawie kilogram na miesiąc. I 1,5 kg soli rocznie: tyle zjada dziecko, które skończyło rok! Gdzie kryje się cukier oraz sól i jak je ograniczać – mówi prof. Hanna Szajewska, pediatra z Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

Dlaczego dzieci powinny ograniczyć spożywanie słodyczy?

Nie chodzi o to, by przekonywać dzieci (i rodziców), że słodkości to coś zupełnie zakazanego. Warto pamiętać jednak, że cukier jest nie tylko w czekoladkach i batonikach. Niestety nawet ograniczając słodycze w codziennej dzieci, możesz serwować dziecku olbrzymie ilości cukru. Cała masa pozornie zdrowych produktów dla dzieci jak jogurty, wody smakowe, czy napoje jest dosładzana, dlatego warto czytać skład. Produkty zawierają znaczne ilości cukru w postaci sacharozy, dekstrozy, melasy, syropu glukozowo-fruktozowego lub innych wynalazków, za którymi kryją się jedynie szkodliwe puste kalorie. Owszem cukier harmonizuje ciało i umysł, wzmacnia i odpręża organizm, wspiera zdolność skupiania i uwagi, ale norma spożycia cukru dodanego dla 2-3-latka to zaledwie 17 gramów. Odpowiada to dwóm czubatym łyżeczkom cukru albo pięciu landrynkom czy jednemu dużemu kęsowi batonika. 

A Ty kontrolujesz skład produktów, które podajesz dziecku?

Źródło: Facebook

Zobacz także:
Doładuj
Przeładuj