GRY

Jak uchronić dziecko przed otyłością? 11 rad dla dzieci w wieku od 2 do 6 lat

Co czwarty mały Europejczyk jest za gruby. To 10 razy więcej niż 40 lat temu! Na szczęście nie musisz bezradnie patrzeć jak twoja pociecha zamienia się w klopsa.

Beata Turska
Konsultacja: dr inż. Anna Stolarczyk, dietetyk
dziecko, dziewczynka, dwulatek, bunt
Przeczytaj także, jak chronić przed otyłością niemowlę


1. Nie martw się, że dziecko smukleje

Gdy przestaje być niemowlęciem, jego ciało zmienia proporcje. To normalne. 
Redakcja poleca: To nadmiar białka (a nie cukru i tłuszczu) powoduje u dziecka nadwagę? [WIDEO]
Dziecko może wcale nie jeść za dużo tłuszczu i cukru, a mieć nadwagę. Winny jest nadmiar białka w diecie. To szczególnie ważne u niemowlęcia – mówi prof. Piotr Socha z Centrum Zdrowia Dziecka.

2.Przyzwyczajaj do regularnych posiłków

Dziecko  powinno jeść 5 posiłków dziennie: śniadanie, II śniadanie, obiad, podwieczorek, kolacja. Nie biegaj za nim z kanapką, nie przyzwyczajaj do ciągłego podjadania, bo nie będzie miało szansy zgłodnieć. Jeśli nie zjadło obiadu, niech poczeka na podwieczorek. 

3. Nie popędzaj przy jedzeniu

Maluch powinien jeść spokojnie, wszystko dokładnie żując. Badania nie pozostawiają wątpliwości: dzieci, które jedzą powoli, rzadziej są otyłe.

4. Nie zmuszaj

Nie każ zjadać wszystkiego, co przygotowałaś. Pamiętaj, że małe dziecko ma mały żołądek.

5. Uważaj na napoje

Nie dawaj maluchowi słodzonych, farbowanych napojów udających soki. 

 
Doładuj
Przeładuj

Popularne tematy

To Cię zainteresuje

Narzędzia dla mam

Więcej

Zapoznanie z nocnikiem

O czym marzą maluchy?