dieta, dziecko, mama

Andrzejkowe przekąski

Andrzejkowe przekąski powinny być kolorowe, zdrowe i dostosowane do wieku dziecka.
dieta, dziecko, mama
Oto przekąski, które możesz podać dziecku podczas andrzejkowego wieczoru, które jednocześnie służą zdrowiu:

Świeże warzywa i owoce – to skarbnica witamin i cennego błonnika. Te przeznaczone dla maluchów wcześniej warto obrać i wyciąć z nich gniazda nasienne oraz pestki.

Soki – najwartościowsze są  przecierowe, bo oprócz witamin i soli mineralnych zawierają też ważny błonnik.

Bakalie – suszone owoce są dosyć kaloryczne, ale bogate w błonnik, orzechy zaś zawierają cenne kwasy tłuszczowe. Jednak ze względu na możliwość zakrztuszenia podawaj je dzieciom powyżej 2. roku życia.

Chrupki kukurydziane – ta niskokaloryczna przekąska słabo syci, dlatego dobra jest dla tych, którzy uwielbiają podjadać.

Czytaj też: Przepisy na Andrzejki - 5 sprawdzonych dań na przyjęcie.

Czekolada – najzdrowsza ze słodyczy. Zawiera bowiem dużo magnezu (zwłaszcza gorzka), żelaza i wapnia (najwięcej mleczna).

Ciastka – może to być np. drożdżówka z serem czy owocami albo herbatniki z mąki pełnoziarnistej. Dostarczają energii oraz błonnika.

Jogurt – dobre źródło białka i wapnia. Mały kubeczek zmieści się nawet do tornistra. Jogurt naturalny można wymieszać z owocami.

Czytaj też: Jakim numerkiem jest Twoje dziecko. Sprawdź.
Redakcja poleca: Jak zrobić kalendarz adwentowy z papieru?
Jeśli zastanawiasz się, jak zrobić kalendarz adwentowy z papieru, dobrze trafiłaś. Nasz jest łatwy do wykonania i efektowny, bo złoty! Dzięki kalendarzowi adwentowemu dziecku łatwiej jest czekać na gwiazdkę i prezenty. Znikające kolejne okienka kalendarza ułatwiają zrozumienie, ile jeszcze dni zostało do świąt i sprawiają, że ten czas nie dłuży się aż tak strasznie.
Oceń artykuł

Ocena 5 na 1 głos

Zobacz także

Popularne tematy