dieta, dziecko, mama

Andrzejkowe przekąski

Andrzejkowe przekąski powinny być kolorowe, zdrowe i dostosowane do wieku dziecka.
dieta, dziecko, mama
Oto przekąski, które możesz podać dziecku podczas andrzejkowego wieczoru, które jednocześnie służą zdrowiu:

Świeże warzywa i owoce – to skarbnica witamin i cennego błonnika. Te przeznaczone dla maluchów wcześniej warto obrać i wyciąć z nich gniazda nasienne oraz pestki.

Soki – najwartościowsze są  przecierowe, bo oprócz witamin i soli mineralnych zawierają też ważny błonnik.

Bakalie – suszone owoce są dosyć kaloryczne, ale bogate w błonnik, orzechy zaś zawierają cenne kwasy tłuszczowe. Jednak ze względu na możliwość zakrztuszenia podawaj je dzieciom powyżej 2. roku życia.

Chrupki kukurydziane – ta niskokaloryczna przekąska słabo syci, dlatego dobra jest dla tych, którzy uwielbiają podjadać.

Czytaj też: Przepisy na Andrzejki - 5 sprawdzonych dań na przyjęcie.

Czekolada – najzdrowsza ze słodyczy. Zawiera bowiem dużo magnezu (zwłaszcza gorzka), żelaza i wapnia (najwięcej mleczna).

Ciastka – może to być np. drożdżówka z serem czy owocami albo herbatniki z mąki pełnoziarnistej. Dostarczają energii oraz błonnika.

Jogurt – dobre źródło białka i wapnia. Mały kubeczek zmieści się nawet do tornistra. Jogurt naturalny można wymieszać z owocami.

Czytaj też: Jakim numerkiem jest Twoje dziecko. Sprawdź.
Redakcja poleca: Czego nie lubią pasożyty – podpowiada doktor Ozimek [WIDEO]
Zastanawiasz się, czego nie lubią pasożyty? Lista takich produktów jest dość długa, więc z pewnością uda się dobrać coś, co dziecku będzie smakować. Dieta na robaki zawiera między innymi: kiszone ogórki, jogurty, pestki dyni czy niektóre przyprawy. Sprawdź, jaką dietę na pasożyty stosować: czego jeszcze nie lubi glista ludzka, lamblia i inne robaki.
Oceń artykuł

Ocena 5 na 1 głos

Zobacz także

Popularne tematy