Dieta Dukana: przekonaj się, co możesz jeść na tej diecie!

Brak ruchu, łakomstwo i niechęć do ćwiczeń połączone z pragnieniem utraty wagi. Chyba każda z nas doświadczyła kiedyś podobnej sprzeczności. W dobie koronawirusa, kiedy szczególnie trudno o aktywność fizyczną, warto zmienić swój jadłospis i wybrać posiłki z diety białkowej, do której zalicza się bardzo popularną dietę Dukana.
Dieta Dukana ma zarówno wielu zwolenników, jak i przeciwników. Jest zalecana osobom, które nie mają kłopotów ze zdrowiem, a zwłaszcza problemów z nerkami, ponieważ jadłospis oparty na białku może mocno obciążyć organizm — a zwłaszcza nerki oraz wątrobę. Pamiętaj, aby przed rozpoczęciem diety mieć pewność, że jej stosowanie nie będzie miało szkodliwego wpływu na twoje zdrowie. Podczas trwania diety warto kontrolować poziom białka w moczu i profilaktycznie wykonać badanie krwi. Absolutnie nie stosuj tej diety, jeśli planujesz ciążę, niedawno urodziłaś, spodziewasz się dziecka, karmisz piersią.

Dieta Dukana w czasie pandemii

Dr Dukan w napisanej przez siebie książce zaleca, aby nie łączyć diety z ćwiczeniami fizycznymi, ponieważ jadłospis oparty na białku powiązany ze sportem może mieć odwrotny skutek do zamierzonego. Zamiast stracić wagę, twój organizm zacznie zamieniać spożyte jedzenie w masę mięśniową. Dieta Dukana wydaje się zatem dobrym rozwiązaniem w czasie obecnej pandemii, kiedy nieuzasadnione wyjście z domu jest zabronione, a więc trudno o połączenie aktywności fizycznej z dietą.

Na jakich produktach opiera się dieta Dukana?

Jadłospis tej diety opiera się przede wszystkim na produktach bogatych w białko. Dieta Dukana jest podzielona na fazy. W ciągu pierwszej fazy, która trwa dziesięć dni, dozwolone są produkty tj.:
  • mięso (drób, cielęcina, polędwica wołowa, podroby)
  • chudy nabiał (sery, jogurty beztłuszczowe, chude mleko)
  • ryby

Zobacz też: przepisy z Diety Dukana na każdy dzień

W drugiej fazie diety, która trwa, aż do momentu osiągnięcia wymarzonej wagi, do powyższych produktów możesz dołączyć warzywa tj.:
  • pomidory
  • rzodkiewka
  • sałata
  • szparagi
  • szpinak
  • papryka
  • buraki
  • kapusta
  • cykoria
  • cukinia
  • marchew
  • ogórki

Drugi etap diety Dukana trwa łącznie 10 dni — naprzemiennie przez 5 dni możesz jeść białko+warzywa, a przez kolejne 5 dni tylko białko (jadłospis z pierwszej fazy). Wiosna sprzyja motywacji do odchudzania, pamiętaj jednak, że zanim przystąpisz do diety Dukana, upewnij się, że nie będziesz musiała zmagać się z jej skutkami ubocznymi. Jeśli zaś powyższy jadłospis wydaje Ci się zbyt restrykcyjny, zdecyduj się na inną, mniej kontrowersyjną dietę.

Zobacz także:
Oceń artykuł

Ocena 6 na 1 głos

Zobacz także

Popularne tematy