GRY
 
 

Przykładowy jadłospis na drugi trymestr ciąży

W drugim trymestrze ciąży kobiety zazwyczaj czują się lepiej niż w pierwszym. Jednak ich apetyt bywa... zmienny. Przedstawiamy przykładowy jadłospis, który zawiera zróżnicowane, świeże posiłki.

dieta w drugim trymestrze
fot. fotolia.com
Oto garść propozycji na zdrowe, domowe potrawy dla kobiet w drugim trymestrze ciąży:

II trymestr


Śniadanie: Dwie kromki ciemnego pieczywa z masłem, szynką wołową i zieloną sałatą, surówka z pomidorów, kubek kakao.

Drugie śniadanie: Jogurt naturalny z płatkami kukurydzianymi i posiekanymi suszonymi morelami.

Obiad: zupa cytrynowa z ryżem i koperkiem ( rozcieńczony rosół z kury i wołowiny dopraw sokiem z 1 cytryny i zabiel śmietaną), pieczona chuda ryba w warzywach, ziemniaki, surówka, szklanka soku lub niegazowanej wody.

Podwieczorek: Kubek zmiksowanych świeżych owoców z jogurtem.

Kolacja: Zapiekanka z makaronu i warzyw z odrobiną oliwy z oliwek (bez sera!), kawa zbożowa lub herbata bez cukru.

Czytaj też: 10 produktów zakazanych w ciąży 
Redakcja poleca: Monika Mrozowska o diecie dla kobiet w ciąży
Monika Mrozowska radzi, co powinna jeść przyszła mama, aby jej dieta była zróżnicowana i bogata w niezbędne w witaminy i składniki odżywcze.
Doładuj
Przeładuj