Stowarzyszenie Twoja Sprawa złożyło kilka skarg na reklamy Stymenu (Aflofarm Farmacja Polska) w różnych mediach. W przypadku spotów radiowych i reklam internetowych Komisja Etyki Reklamy uznała, że dyskryminują one kobiety, balansują na granicy wulgarności, pokazując je w seksualnych pozach, a przez to kreują ich negatywny wizerunek, a także są nieobyczajne.
W przypadku opiniowania skargi STS na reklamę telewizyjną Stymenu, kilka tygodni temu KER stwierdziła, że spot kreuje negatywny wizerunek kobiet i zawiera treści dyskryminujące, jednak jest zgodna z dobrymi obyczajami i odpowiedzialna społecznie. Komisja uznała jednocześnie, że reklama nie zagraża psychicznemu i moralnemu rozwojowi dzieci i młodzieży ponieważ emitowana jest po godz. 21
Stowarzyszeniu Twoja Sprawa oburzyło się tą decyzją i złożyło odwołanie od niej. Dzięki współpracy z Instytutem Monitorowania Mediów wykazano m.in. że reklama Stymenu pokazywana jest w telewizji o różnych porach dnia, nie tylko po godz. 21. Komisja uznała więc również i ten zarzut STS, że reklama zagraża psychicznemu i moralnemu rozwojowi dzieci i młodzieży uznając spot za szkodliwy dla dzieci, nieobyczajny i naruszający poczucie odpowiedzialności społecznej.

Reklama

Czytaj też na Polki.pl: Chroń dziecko przed telewizją

Zobacz reklamę, której nie powinno widzieć twoje dziecko:

Źródło: wirtualnemedia.pl

Co o tym sądzicie?

Czy waszym zdaniem telewizja powinna wstrzymać emisję tej reklamy?

Reklama

Polecamy: Kampania dotycząca późnego macierzyństwa obraża kobiety, czy zachęca do rodzenia dzieci?

Zobacz także
Reklama
Reklama
Reklama