Reklama

Twoje zadanie:

Skoncentruj się i patrz uważnie na obracające się okręgi. Wprawione w ruch generują̨ interesujący efekt trójwymiarowy obracającego się̨ krateru.

Reklama

Dlaczego tak się dzieje?

Układ linii oraz ich grubość na obracającej się tarczy powoduje, że obiekt wydaje się trójwymiarowy. Linie grubsze uznawane są bowiem przez nas za bliższe, a cieńsze za dalsze. Kiedy patrzymy na ten obiekt, do każdego oka obraz trafia pod nieco innym kątem. Mózg analizuje dane i ocenia odległość od przedmiotu.

Porada dla rodzica:
Zaobserwowany tu mechanizm jest w życiu podstawą widzenia przestrzennego. Widzenie przestrzenne jest jednak także możliwe przy użyciu jednego oka, ze względu na większą liczbę zjawisk, które mózg wykorzystuje w interpretacji obrazu. Znaczenie mogą mieć np. rozmiary przedmiotów czy układ cieni. Podczas zabawy z dzieckiem możecie stymulować funkcje wzrokowo-przestrzenne np. poprzez wyszukiwanie w otoczeniu przedmiotów o określonym kolorze lub wzorze, różniący się wielkością itp. Warto też zachęcać do zabaw, takich jak budowanie i konstruowanie według wzoru.

Źródło:
Francuski artysta Marcel Duchamp (1887-1968) w swojej twórczości eksperymentował z efektem stereokinetycznej głębi już w 1935 roku (Rotoreliefs)

Reklama

Artykuł powstał z udziałem marki KINDER Niespodzianka

Reklama
Reklama
Reklama