
Uroczystą galę poprowadził duet: Katarzyna Pakosińska oraz Sambor Czarnota. Obecni byli Ambasadorzy tegorocznej kampanii: Andrzej Piaseczny i Łukasz Konopka, którzy wraz z Samborem Czarnotą na samym początku uroczystości odczytali wzruszające wyznania trzech kobiet, które musiały zmierzyć się z nowotworem.
Muzycznymi gwiazdami wieczoru byli: Andrzej Piaseczny oraz Edward Hulewicz – Ambasador Specjalny, który zaśpiewał m.in. hymn kampanii „Za zdrowie Pań”. Na Gali pojawiły się również Ambasadorki z lat ubiegłych oraz takie Gwiazdy jak: Joanna Moro, Edyta Jungowska, Nicole Sochacki-Wójcicka, Agnieszka Mrozińska, Jaga Hupało, Aleksandra Mikołajczyk, Maja Hirsch, Ewa Mielnicka, Paula ‘Curly’ Kucharska, Oliwa Argenstein, Beata Orbik oraz Sebastian Dziubiel. Tegoroczna edycja ogólnopolskiej kampanii odbyła się pod hasłem - "Drogie Panie, Wasze zdrowie!" #ZdrowiePań - celem komunikacji było dowartościowanie kobiet oraz ukazanie im powodów, dla których one i ich zdrowie są ważne.
Ida Karpińska, prezes Ogólnopolskiej Organizacji Kwiat Kobiecości, podczas trwania gali podsumowującej kampanię wręczała Partnerom statuetki Kwiatu Kobiecości - z kwiatkiem, który jest symbolem raka szyjki macicy w Polsce, i dziękowała wszystkim za wielkie zaangażowanie w akcję.
Laureaci statuetek Kwiatu Kobiecości 2019 r. :
- Advalue
- Amica S.A.
- BOEHRINGER INGELHEIM POLSKA
- BROWN SUGAR
- Centrum Medyczne POLMED SA
- GLOBAL EXPO
- IQS
- Jaga Hupało Born to Create
- Miasto Stołeczne Warszawa
- Prouvé
- Radio Kolor
- Toruńskie Zakłady Materiałów Opatrunkowych – marka Bella
- VOLVO Trucks Polska
- Warszawska Szkoła Reklamy
- WP Kobieta
Specjalne podziękowania za wsparcie merytoryczne otrzymała Rada Ekspertów kampanii w składzie:
- Prof. dr hab. n. med. Mariusz Bidziński
- Psycholog-psychoonkolog Milena Dzienisiewicz
- Dr n. med. Tadeusz Oleszczuk
- Prof. dr hab. n. med. Grzegorz Panek
- Prof. dr hab. n. med. Włodzimierz Sawicki
Specjalne podziękowania za wsparcie merytoryczne otrzymały:
- Lasy Państwowe
- Narodowy Fundusz Zdrowia
- Polskie Towarzystwo Ginekologów i Położników
- Polskie Towarzystwo Psychologiczne
- Warszawski Uniwersytet Medyczny
Dyplomy Honorowej Ambasadorki Kwiatu Kobiecości otrzymały:
- Redaktor magazynu "Dobra Mama" - Joanna Lubiniecka
- Redaktor naczelna miesięcznika "Olivia" - Ewa Kustroń-Zaniewska
Oficjalne podziękowania otrzymali:
- Borys & Seba PHOTOGRAPHY
- Depil Concept
- INGLOT
- Katarzyna Gołąbska
- Kino Atlantic
- Kino Kinoteka
- Kino TV
- LOKALMEDIA
- Laboratoria Medyczne Synevo
- Maria Biełuszko
- Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji
- Miraflores Studio
- MOVE TV
- PIKA Biżuteria
- Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań S.A.
- ROVERS POLSKA
- Setapp Sp. z o.o.
- Sieć kin HELIOS
- SlowArt
- Studio Tęcza
- Super-Pharm
Jak co roku wraz ze statuetkami i podziękowaniami wręczone zostały bukiety cytologiczne przygotowane ze szczoteczek cytologicznych od ROVERS POLSKA. Pod koniec części oficjalnej wszyscy goście zostali zaproszeni na pyszny tort przygotowany przez markę Grycan – Lody od pokoleń. Galę finałową kampanii wsparli: Krzysztof Adamski – Reżyser, Magda Michalska – Scenograf, Zespół produkcyjny agencji New Age Events, Aurelio, Fundacja WIP, Magic Gastro, Premium Wine, PLUPART, Grycan – Lody od Pokoleń oraz Premiumstage.
Kampania Piękna, bo zdrowa
Szerokie zasięgi kampanii „Piękna, bo Zdrowa” nie byłyby możliwe gdyby nie wsparcie sponsorów: Amica, Boehringer Ingelheim, Depil Concept, Global Expo, Prouvé , TZMO SA - marka Bella oraz Volvo Trucks Polska. Patronat merytoryczny nad kampanią objęli: firma badawcza IQS, która specjalnie na potrzeby kampanii przygotowała badania społeczne, Polskie Towarzystwo Ginekologów i Położników, Narodowy Fundusz Zdrowia, Warszawski Uniwersytet Medyczny, Polskie Towarzystwo Psychologiczne oraz Lasy Państwowe.
Koncept kreatywny i opracowanie key visuala kampanii zawdzięczamy agencji marketingowej Advalue. Fotografowali: Borys Synak i Sebastian Dziechciarz, retusz: Maria Biełuszko. W tym roku za strategię działań marketingowych, koncepcję form audio i video, działania digitalowe oraz dystrybucję treści odpowiadała agencja reklamowa Brown Sugar. Za produkcję making of oraz działań video z sesji zdjęciowych i finału na platformach socialowych odpowiadała Warszawska Szkoła Reklamy przy wsparciu Domu produkcyjnego Slow Art oraz Szkoły Wizażu i Charakteryzacji SWiCH. Zdjęcia backstage zapewniła Katarzyna Gołąbska Photography oraz Anita Kot (Warszawska Szkoła Reklamy).
Spot kampanii emitowany był w Kinie Atlantic w Warszawie, w Kinotece, we wszystkich kinach sieci Helios, na nośnikach wizualnych MOVE TV w fitness klubach oraz w sieci sklepów Tesco w całej Polsce, na nośnikach wizualnych należących do LokalMedia w sieci sklepów PIOTR I PAWEŁ oraz w INTERMARCHE w całej Polsce, a także w komunikacji miejskiej w Warszawie.
Patronat medialny nad kampanią objęło Radio Kolor oraz magazyny: Moje Zdrowie, Świat Zdrowia, Olivia, Tina, Dobry Tydzień, Głos Mordoru, Moda na Zdrowie, Tesco Magazyn, Dobra Mama, Avanti, Newsweek Zdrowie oraz portale: Wirtualna Polska, polki.pl, mamotoja.pl, plodnosc.pl, plodnadieta.pl, beautymission.pl. Do akcji włączyły się również: damosfera.com, kobiecydzien.pl, kobietazklasa.pl, lowedin.pl, Medycyna Praktyczna, republikakobiet.pl, zatokapiekna.pl.
Co roku Ogólnopolska Organizacja Kwiat Kobiecości zapraszała do kampanii nowe Ambasadorki. Przez te 9 lat Kwiat Kobiecości wsparło prawie 60 cudownych Pań, które razem z Idą Karpińską swoim autorytetem pomagały w skutecznym dotarciu do kobiet. Ze względu na jubileuszowy charakter kampanii, Kwiat Kobiecości zmienił dotychczasową koncepcję i do współpracy, jako Ambasadorów zaprosił Panów. W tegoroczną edycję zaangażowali się: Łukasz Konopka, Dawid Kwiatkowski, Cezary Pazura, Andrzej Piaseczny i Maciej Orłoś.
„Mężczyźni mają duże możliwości na tym polu, żeby porozmawiać ze swoimi kobietami, żeby namówić je do tego żeby się przebadały.” - mówi Andrzej Piaseczny, jeden z Ambasadorów kampanii „Piękna, bo Zdrowa” 2019.
W weekend 11-12.05.2019 r. podczas Inauguracji kampanii, dzięki wsparciu Centrum Medycznego POLMED 1000 kobiet mogło wykonać w cytobusie bezpłatne badanie cytologiczne. Dodatkowo 200 Pań mogło wykonać testy genetyczne na obecność wirusa HPV 18 oraz HPV 16 – genotypy wysokiego ryzyka raka szyjki macicy najczęściej występujące w Polsce ufundowane przez laboratoria medyczne Synevo Sp. z o.o.. Wsparcie Laboratoriów Medycznych Synevo objęło także zniżkę - 20% na wybrane badania z firmowego sklepu internetowego oraz 1000 kuponów rabatowych dla uczestniczek wydarzenia na pakiet badań „kontrola stanu zdrowia kobiety”, który zawiera 12 badań (TSH; FERRYTYNA; HBA1C; ALT; BILIRUBINA; CHOLESTEROL; TRIGLICERYDY; KREATYNINA; WAPŃ; MAGNEZ; Apo-A; Apo-B). Badania można wykonać w Punktach Pobrań Synevo dostępnych na terenie całego kraju.
Bezpłatne Badania cytologiczne
W czasie trwania kampanii (11.05-13.06.2019), za pośrednictwem partnerskich magazynów, dystrybuowanych zostało 5000 szt. bezpłatnych zaproszeń na badanie cytologiczne oraz vouchery z 20% zniżką na konsultację ginekologiczną, HPV met. PCR, USG ginekologiczne, USG piersi ufundowane przez Partnera Medycznego kampanii POLMED, właściciela Centrów Medycznych w całej Polsce. Zaproszenia można było znaleźć w: dwumiesięczniku „Dobra Mama” (evt.7.05), miesięczniku „Olivia” (evt.9.05), miesięczniku „Świat Zdrowia” (evt.1.06) i „Moje Zdrowie” (evt.1.06), dwutygodniku „Tina” (evt.22.05) oraz miesięczniku „Avanti” (evt.31.05).
Dodatkowo w tym roku po raz pierwszy Kwiat Kobiecości zorganizował cykl Dni Otwartych w partnerskich placówkach medycznych w Polsce. Podczas akcji kobiety będą mogły wykonać stacjonarnie bezpłatne badania w kierunku wykrycia raka szyjki macicy. Placówki, które wzięły udział w akcji: CenterMed Katowice 2, Centralny Szpital Kliniczny MSWiA w Warszawie, Centrum Medyczne "Żelazna" w Warszawie, Centrum Medyczne Mediconcept we Wrocławiu, Centrum Medyczne Salve Medica w Łodzi, Mazowiecki Szpital Bródnowski w Warszawie, Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Przychodnia Lekarska SANUS w Zabrzu, Powiatowy Zakład Opieki Zdrowotnej w Starachowicach, Szpital Powiatowy w Chrzanowie, Szpital Specjalistyczny im. Świętej Rodziny w Warszawie oraz Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. Janusza Korczaka w Słupsku. Każda Pani, która skorzystała z badania, otrzymała upominek.
Aplikacja Niezapominajka
Najważniejsza w skuteczności profilaktyki jest systematyczność. W codziennym pędzie często zapominamy o tym co naprawdę ważne- zdrowiu. W ramach działań Organizacji Kwiat Kobiecości, powstała aplikacja – Niezapominajka, mająca na celu przypominanie o podstawowych profilaktycznych badaniach dla kobiet oraz ich partnerów. Aplikację można już pobrać za darmo w sklepach z aplikacjami. Twórcą aplikacji jest Partner kampanii Piękna bo zdrowa - firma Setapp Sp. z o.o.
Więcej informacji na temat Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej ,,Piękna, bo Zdrowa’’ można znaleźć na www.zdrowiepan.pl

Rozdział I Kiedyś (ale kiedy to było?) była dziewczynką ze słonecznego Pozaświata. Wespół z grupką lojalnych przyjaciółek zwykła spędzać całe dnie pluskając się w ciepłych wodach Pozarzeki (od czasu do czasu, w nagłym przypływie odwagi drażniąc jej mieszkanki - syreny o srebrzystych ogonach), walcząc z ich wrogiem – nader niesympatyczną Bezręką Wiedźmą, która zamiast prawej dłoni miała srebrną protezę i wędrując po Pozalesie w poszukiwaniu nowej wielkiej przygody, mogącej ukrywać się za każdym omszałym drzewem i w każdej kępie pierzastych, nakrapianych słońcem paproci. Żadna część Pozaświata nie stanowiła dlań tajemnicy; dziewczynka była za pan brat z zamieszkującymi ją istotami, przemierzając w ich towarzystwie najbardziej ukryte leśne ścieżki. Czasy te jednak należały już do przeszłości. Druzjanna była teraz dorosłą kobietą; wysoką i czarnowłosą, ubraną w rodzaj dziwnego białego płaszcza będącego jedyną jasną plamą w ciemności, przez którą dryfowała. "To kitel; to lekarski kitel" myślała dziewczynka; słowo to niespodziewanie wychynęło z otchłani niepamięci, przypomniała je sobie nieoczekiwanie nie znając go przedtem. Druzjanna wiedziała też coś innego; świadomość tego nagle wypełniła jej głowę. Zdała sobie sprawę, że jej świadomość istniała na dwóch planach, całkiem jakby się rozszczepiła na dwie wersje siebie, obie będące w stanie obserwować siebie nawzajem z grozą, ale i nie bez swoistej upiornej fascynacji. Jedna z nich identyfikowała się jako dorosła kobieta, której pracą było pomagać chorym, druga wiedziała, że jest dzieckiem, mieszkanką idyllicznego Pozaświata i że coś było tu zdecydowanie nie tak. Bardzo nie tak. W takim stopniu nie tak, w jakim to tylko było możliwe. Ta druga połówka miała nieprzyjemne wrażenie, że dzieciństwo dziewczynki opuszczało ją kropla po kropli na...

Ogólnopolska Kampania Społeczna „Piękna, bo Zdrowa”, której organizatorem jest Ogólnopolska Organizacja Kwiat Kobiecości powstała po to, aby szerzyć rolę profilaktyki raka szyjki macicy i uświadomić kobietom, jak ważne dla nich są regularne badania ginekologiczne. Samo badanie cytologiczne trwa dosłownie chwilę, jest bezbolesne nieinwazyjne, a skoro dbamy o siebie „na zewnątrz” i chcemy być piękne, to tak samo powinnyśmy pamiętać o swoim zdrowiu i o tym, żeby raz do roku wykonać cytologię, która wcześnie wykryta może uratować nam życie. To już IX. odsłona kampanii, co pokazuje jak ważny jest nadal temat raka szyjki macicy. W najbliższy weekend 3-4.02.2018 w ramach inauguracji kampanii każda kobieta będzie mogła wykonać bezpłatnie badanie cytologiczne. Poza wspomnianą już profilaktyką w ramach kampanii poruszane są także zagadnienia istotne w przypadku wystąpienia choroby nowotworowej, np. związane z rolą odpowiedniego żywienia w procesie leczenia. W tegoroczną odsłonę kampanii zaangażowały się Panie: Katarzyna Cerekwicka, Olga Borys, Agnieszka Więdłocha, Nicole Sochacki-Wójcicka @mamaginekolog, Julia Wieniawa , a także Ida Karpińska prezes Ogólnopolskiej Organizacji Kwiat Kobiecości.

W zeszłym roku podczas dwóch dni Inauguracji kampanii "Piękna, bo Zdrowa" 2018, udało się przebadać ponad 600 kobiet (pierwsze 500 Pań mogło również wykonać testy genetyczne na określenie poziomu onkoprotein E6- E7 wirusa HPV 16/18). 20 z nich otrzymało wynik patologiczny, a 5 zostało w trybie natychmiastowym wysłanych do szpitala. Jest to dowód na to, że kampania jest wciąż ważna i potrzebna. Celem tegorocznej komunikacji jest dowartościowanie kobiet i ukazanie im powodów, dla których one i ich zdrowie są ważne. Co roku Ogólnopolska Organizacja Kwiat Kobiecości zaprasza do kampanii nowe Ambasadorki. Przez te 9 lat Kwiat Kobiecości wsparło prawie 60 cudownych Pań, które razem z Idą Karpińską swoim autorytetem pomagały w skutecznym dotarciu do kobiet. Ze względu na jubileuszowy charakter kampanii, Kwiat Kobiecości zmienił dotychczasową koncepcję i do współpracy, jako Ambasadorów zaprosił Panów. W tegoroczną edycję zaangażowali się: Łukasz Konopka, Dawid Kwiatkowski, Cezary Pazura, Andrzej Piaseczny i Maciej Orłoś. Program tegorocznej akcji Zapraszamy wszystkich na inaugurację kampanii "Piękna bo Zdrowa", która odbędzie się pod Pałacem Kultury i Nauki od strony Kinoteki w weekend 11-12.05.2019 r. w godzinach 8:00-22:00. Dzięki wsparciu Centrum Medycznego POLMED 1000 kobiet będzie mogło wykonać w cytobusie bezpłatne badanie cytologiczne. Dodatkowo wykonanych zostanie również 200 testów genetycznych na obecność wirusa HPV 18 oraz HPV 16 – genotypy wysokiego ryzyka raka szyjki macicy najczęściej występujące w Polsce ufundowane przez laboratoria medyczne Synevo Sp. z o.o.. Każda Pani, która skorzysta z bezpłatnego badania otrzyma upominek oraz zniżkę na pakiet badań "Kontrola stanu zdrowia kobiety" zawierający 12 badań (TSH; FERRYTYNA; HBA1C; ALT; BILIRUBINA; CHOLESTEROL; TRIGLICERYDY; KREATYNINA ; WAPŃ; MAGNEZ; Apo-A; Apo-B) do wykonania w...