



Zakupy w sieci uchodzą za łatwiejsze, ale nie za bezpieczniejsze. Jednak konsumentom – ze względu na brak możliwości bezpośredniego zapoznania się z towarem – przysługują dodatkowe prawa, których nie mają w sprzedaży bezpośredniej. Zakupy w e-sklepach traktuje się jak sprzedaż na odległość, która regulowana jest w sposób szczególny względem zwykłej umowy sprzedaży. Konsument ma dodatkowe prawa, zaś na sprzedającym ciążą dodatkowe obowiązki. Odstąpienie od umowy – na jakich warunkach? Obecnie, gdy kupimy w internecie produkt dla dziecka , a po jego otrzymaniu dojdziemy do wniosku, iż nie spełnia on naszych oczekiwań, mamy prawo odstąpienia od umowy, bez podawania przyczyny, w terminie 10 dni, licząc od dnia, w którym otrzymamy zamówiony towar . W przypadku odstąpienia od umowy, konsument ma obowiązek zwrotu zakupionego towaru, zaś sprzedający zwrotu otrzymanych pieniędzy. Konsument pokrywa koszty odesłania towaru, jednak nie jest możliwe nałożenie na niego kary finansowej w związku z odstąpieniem od umowy we wskazanym terminie. Z tym uprawnieniem konsumenta łączy się obowiązek sprzedającego przedsiębiorcy, który polega na informowaniu konsumenta o prawie odstąpienia od umowy . Brak wykonania tego obowiązku skutkuje przedłużeniem okresu, w którym konsument może odstąpić od umowy, z 10 dni do 3 miesięcy. Ważne! Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje konsumentowi w przypadku dokonywania zakupów w sieci w drodze licytacji. Od stycznia 2015 roku zmianie na korzyść konsumentów ulegnie termin na odstąpienie od umowy. Konsument będzie miał bowiem 14 dni na zdecydowanie się na zakupiony produkt , zaś brak poinformowania go przez sprzedającego o prawie odstąpienia od umowy, skutkować będzie wysłużeniem tego okresu nie do 3, ale aż do 12 miesięcy. Zobacz także: Prawo do reklamacji Informacje, które powinien otrzymać konsument...