GRY
 
 

Nie masz sił na maraton - idź na spacer

Zazdrościsz koleżankom, które trenują bieganie i startują w maratonach, podczas gdy ty znajdujesz jedynie czas na pchanie wózka na spacerze. Wcale nie jesteś na straconej pozycji w staraniach o dobrą formę.

Spacer korzystny dla zdrowia jak bieganie
fot. Fotolia
Polskę ogarnia moda na bieganie. Na poranną lub wieczorną przebieżkę dla zdrowia lub po to, aby schudnąć, decyduje się coraz więcej osób. I bardzo dobrze, bo pod względem aktywności fizycznej nie jesteśmy w czołówce Europy. Patrzysz z zazdrością na biegaczy, nie masz czasu, albo sił, żeby wieczorem wyjść z domu, a może po prostu bieganie jest dla ciebie zbyt dużym wysiłkiem, po którym źle się czujesz? Nie martw się - jeśli znajdziesz czas na spacer, twój organizm też na tym skorzysta. 
 

Chodzenie i bieganie mogą być sobie równe 

Zwykle nie doceniamy spacerów, bo nie kojarzą nam się ze wzmożonym wysiłkiem fizycznym - ot takie sobie po porostu chodzenie... Innego zdania są jednak badacze z Amerykańskiego Stowarzyszenie Chorób Serca, którzy podkreślają, że spacer może być tak samo dobry dla zdrowia co intensywny bieg. U spacerujących osób zmniejsza się ryzyko nadciśnienia, wysokiego stężenia cholesterolu we krwi, cukrzycy czy chorób serca.
Redakcja poleca: Czy zapisać dziecko na piłkę nożną? – zobacz film
O karierze piłkarskiej marzy niejeden chłopak i niejedna dziewczynka. Ale aby taką karierę zrobić, trzeba zacząć trenować od małego. Zresztą na treningi piłki nożnej warto zapisać dziecko nie (tylko) z powodów ambicjonalnych. Dlaczego? Zobacz film z treningu Akademii Piłkarskiej Legia Warszawa.

Czas spaceru odgrywa dużą rolę

Jak można stawiać znak równości między chodzeniem a biegiem, skoro podczas biegania męczysz się o wiele bardziej? Korzyści ze spaceru rosną, jeśli spacerujesz odpowiednio dłużej, organizm ma wtedy szansę, by pochłonąć więcej energii. Jeśli biegasz w umiarkowanym tempie przez godzinę, spalisz ok. 588 kcal. Godzina szybkiego spaceru powoli ci stracić ok. 331 kcal. Zatem, żeby chodząc, spalić tyle, co podczas godzinnego biegu, po prostu musisz spacerować o około 46 minut dłużej. 
 
Jeśli idziesz z dzieckiem na spacer, wybieraj dłuższą trasę na plac zabaw, a jeśli maluch już nie jeździ wózkiem, zabierzcie hulajnogę lub rowerek biegowy - z takim sprzętem dzieci nie nudzą się nawet podczas najdłuższej przechadzki i tempo spaceru może być szybsze.

Sprawdź, jak spalić kalorie po ciąży

 
Źródło: Esculap, PAP
Doładuj
Przeładuj