zapytajnik5.jpg

Aktywność fizyczna w ciąży

Czy po zajściu w ciążę trzeba rezygnować ze sportu? Pytamy ginekologa!
Konsultacja: dr n. med. Renata Jaczyńska, ginekolog położnik
zapytajnik5.jpg
Uwielbiam jeździć na nartach (i wszelką aktywność sportową). W góry jeżdżę co weekend. Czy mogę robić to nadal, będąc w ciąży? Zosia

Korzyści wynikające z uprawiania sportu są oczywiste. Jednak narty to zbyt obciążający fizycznie sport, a dodatkowo jest niebezpieczny. Jeśli nawet świetnie Pani jeździ na nartach, to inni na stoku niekoniecznie. Czy to oznacza, że na czas ciąży trzeba zrezygnować z aktywności fizycznej? Absolutnie nie! Bo dobra kondycja fizyczna i wydolność organizmu umożliwia łatwiejsze dostosowanie się organizmu do nowej
roli – ciąża jest stanem obciążającym organizm kobiety: zwiększa się masa ciała, wzrasta objętość krwi w krwiobiegu, co powoduje obciążenie serca,  przyśpiesza się metabolizm, dostosowując się do zaspokojenia potrzeb ciężarnej i rozwijającego się płodu. A regularne ćwiczenia powodują normalizację ciśnienia tętniczego, spadek masy ciała. Proponuję zainteresować się zajęciami (np. na piłkach), jogą albo pływaniem.

Redakcja poleca: Joga w ciąży – asany dozwolone i zakazane [WIDEO]
Joga w ciąży to dobry pomysł pod warunkiem, że zajęcia prowadzi doświadczony instruktor, który potrafi dopasować praktykę jogi do potrzeb i możliwości ciężarnych. Dzięki jodze w ciąży można łagodzić ciążowe dolegliwości, zapobiegać im oraz z większą łatwością przetrwać poród. Jednak czy jogę w ciąży można praktykować już w pierwszym trymestrze? Sprawdź, jakie asany są dozwolone, a jakie zakazane oraz dowiedz się więcej o jodze w ciąży.
dr n. med. Renata Jaczyńska
Konsultacja: dr n. med. Renata Jaczyńska, ginekolog położnik

Specjalista ginekolog-położnik. Pracuje w Klinice Położnictwa i Ginekologii Instytutu Matki i Dziecka w Warszawie.

Oceń artykuł

Ocena 5 na 1 głos

Zobacz także

Popularne tematy