Sport w ciąży? Jak najbardziej [LIVECZAT Z EKSPERTEM]

Czasy, kiedy kobieta spodziewająca się dziecka ma prowadzić jak najbardziej oszczędzający tryb życia, mamy już za sobą. Dzisiaj wiadomo, że zdrowej, fizjologicznej ciąży musi towarzyszyć aktywność fizyczna. To nie moda, ale kolejny krok do zdrowego porodu. Tylko… no właśnie, kto może, a kto nie może ćwiczyć w ciąży? Opowiada Izabela Dembińska, położna, autorka książki „Rodzić można łatwiej”.

Zobacz inne z serii: Internetowa szkoła rodzenia Mamotoja.pl [WIDEO] (37)

„Jeżeli ciąża przebiega prawidłowo, to warto, aby każda z mam była aktywna fizycznie” – zaznacza Dembińska. Podkreśla jednak, że mówimy o zdrowym ruchu, a nie intensywnych treningach.

Zmiany, jakie czekają organizm

Organizm ciężarnej kobiety narażony jest na wiele zmian fizjologicznych. Jak tłumaczy Izabela Dembińska: „Zmieniają się krzywizny kręgosłupa, zwiększa się wygięcie w dole pleców, zamyka się klatka piersiowa, piersi przyrastają średnio do około kilograma. Ponadto zmienia się ustawienie miednicy, która przechodzi w tzw. przodopochylenie”. Ważne są więc, jak podkreśliła ekspertka, ćwiczenia, które nauczą świadomego ruchu i profilaktyki rozejścia mięśni prostych brzucha.

Wysportowana mama

Ekspertka wyjaśniła, że ruch jest możliwy właściwie na każdym etapie ciąży i po jej rozwiązaniu. Kluczowy jest dobór odpowiednich ćwiczeń, pod okiem specjalisty w temacie i za zgodą lekarza. Jaki sport zatem uprawiać? Jak podkreśliła Dembińska: „te formy, które pracują nad subtelnym wzmacnianiem ciała, rozluźnianiem i przede wszystkim czucia ciała”. Przyszłe mamy spokojnie więc mogą korzystać z basenu, długich spacerów czy ćwiczeń relaksacyjnych takich jak choćby joga. Bardzo ważna, jeśli nie najważniejsza jest odpowiednia technika oddechowa.

 

Internetowa Szkoła Rodzenia mamotoja.pl


Artykuł powstał z udziałem marki Johnson’s

Doładuj
Przeładuj