Dieta w ciąży - strona 4

owoce
rozszerzanie diety
dieta w ciąży
żywienie dziecka 1-3 lata

Nasze dzieci nie muszą mieć nadwagi i chorób serca: podpisz petycję do ministerstwa

Dzieci mam, które źle odżywiały się w ciąży, mają większe ryzyko chorób serca. To jeszcze jeden dowód na to, że w ciąży i z małym dzieckiem warto iść do dietetyka. Wspólnie z portalem Głodni Zmian walczymy o to, żeby obok gabinetów ginekologa i pediatry był gabinet dietetyka, a porady były bezpłatne dla kobiet w ciąży i małych dzieci.
Katarzyna Pinkosz
dieta w ciąży
dieta w ciąży
suplementy diety w ciąży
co jeść w ciąży

Obalamy mity dotyczące diety w ciąży

W ciąży trzeba jeść za dwoje, za to należy unikać surowych ryb i soli – co z tego jest prawdą, a co nie? Obalamy 10 najpopularniejszych mitów na temat diety w ciąży.
przyszłamama.pl poleca
Soki, witaminy - dieta kobiet w ciąży
kwas foliowy
dieta w ciąży
interaktywny talerz dla kobiet w ciąży

Witaminy z grupy B – dlaczego są tak ważne dla kobiet w ciąży?

Jakie znaczenie dla kobiet w ciąży mają witaminy z grupy B, zwłaszcza B1, B2, B3, B6, B9 i B12? Czy te witaminy można przedawkować i jakie są tego konsekwencje? Jakie są najbogatsze źródła witamin z grupy B?
Monika Karbarczyk
Nabiał, dieta, ciąża
dieta w ciąży
białko
interaktywny talerz dla kobiet w ciąży

Białko – jakie znaczenie ma dla kobiet w ciąży?

Jaką rolę w organizmie odgrywa białko? Czy białko można przedawkować i z czym się to wiąże? Jakie produkty mają najwięcej białka i czy są one bezpieczne dla kobiet w ciąży?
Monika Karbarczyk
Kiełki - dieta kobiet w ciąży
dieta w ciąży
interaktywny talerz dla kobiet w ciąży

Mangan – dlaczego jest ważny w diecie kobiety w ciąży?

Jakie jest zalecane dzienne zapotrzebowanie na mangan? Jaką rolę w organizmie pełni ten pierwiastek? Czy nadmiar bądź niedobór manganu może być szkodliwy?
Monika Karbarczyk
Wątróbka z natką pietruszki - dieta dla kobiety w ciąży
dieta w ciąży
interaktywny talerz dla kobiet w ciąży

Miedź – ile tego pierwiastka potrzebuje kobieta w ciąży?

Jaką rolę pełni miedź w organizmie? Jakie są najlepsze źródła miedzi? Czy miedź można przedawkować i czy jest niebezpieczne?
Monika Karbarczyk
Mięso, ryby, jajka - pokarmy na widelcu
dieta w ciąży
interaktywny talerz dla kobiet w ciąży

Cynk w diecie ciężarnej – dlaczego jest tak ważny?

Cynk pełni wiele istotnych funkcji w organizmie, które warunkują prawidłowy przebieg ciąży oraz wzrost i rozwój płodu. Przede wszystkim jest niezbędny, by w ogóle mogło dojść do zapłodnienia (odpowiada za prawidłowy proces produkcji plemników oraz za ich ruchliwość).
Monika Karbarczyk
Pomidory i natka pietruszki
dieta w ciąży
interaktywny talerz dla kobiet w ciąży

Potas dla kobiet w ciąży – jaką odgrywa rolę?

Jakie znaczenie dla kobiety w ciąży ma potas? Dlaczego jego niedobór jest niebezpieczny? Czy potas można przedawkować i jakie są tego objawy? W jakich produktach jest najwięcej potasu?
Monika Karbarczyk
Zioła
dieta w ciąży
interaktywny talerz dla kobiet w ciąży

Fosfor – ile go potrzebuje kobieta w ciąży?

Jaką rolę w organizmie odgrywa fosfor? Jakie jest dzienne zapotrzebowanie na ten pierwiastek u kobiet w ciąży? Czy fosfor można przedawkować i jakie mogą być tego objawy?
Monika Karbarczyk
Dzwonki z łososia, łosoś, omega-3, sałata
kwasy omega-3
dieta w ciąży
DHA

Kwasy tłuszczowe omega-3 – gdzie jest ich najwięcej?

Dlaczego kwasy omega-3 są tak ważne dla kobiet w ciąży i ich nienarodzonych dzieci? Jakie jest dzienne zapotrzebowanie na kwasy omega-3? W jakich produktach jest najwięcej kwasów omega-3?
Monika Karbarczyk
Kapsułki witamina A
dieta w ciąży

Witamina E ‒ jakie ma znaczenie dla przyszłej mamy?

Sprawdź, jaką rolę w organizmie pełni witamina E i do czego potrzebna jest kobietom w ciąży. Czy nadmiar witaminy E może być szkodliwy? Jakie są naturalne źródła tej witaminy?
Monika Karbarczyk
Warzywa, masło, witamina a, produkty bogate w witaminę a
ciąża
dieta w ciąży
kobieta w ciąży

Witamina A – czy kobiety w ciąży jej potrzebują?

Przedawkowanie witaminy A może być groźne dla płodu, ale czy kobiety w ciąży powinny unikać jedzenia produktów bogatych w witaminę A? Zobacz, za jakie funkcje w organizmie odpowiada ta witamina?
Monika Karbarczyk
Produkty mleczne, mleko, ser, zboże, wapń
ciąża
ciężarna
wapń

Wapń – dlaczego jest ważny dla kobiet w ciąży?

Sprawdź, dlaczego wapń odgrywa tak istotną rolę w organizmie, zwłaszcza u kobiet w ciąży. Jakie mogą być konsekwencje niedoboru wapnia, a jakie nadmiaru. Gdzie jest najwięcej tego pierwiastka?
Monika Karbarczyk
Wodorosty, danie bogate w jod
ciąża
dieta w ciąży
kobieta w ciąży

Jod – dlaczego kobiety w ciąży go potrzebują?

Jod ma ogromny wpływ na prawidłowy rozwój układu nerwowego u rozwijającego się dziecka, dlatego kobiety w ciąży powinny go suplementować. Sprawdź, do czego prowadzi niedobór jodu i co jeść, by mu zapobiec.
Monika Karbarczyk
Czerwone mięso, szparagi, pomidory - dieta dla kobiet w ciąży
anemia
ciężarna
żelazo

Żelazo – ile kobieta w ciąży go potrzebuje?

Niedobór żelaza w ciąży może prowadzić do anemii, zmniejszenia odporności organizmu, przedwczesnego porodu czy urodzenia dziecka o niskiej masie urodzeniowej. Zobacz, w jakich produktach jest najwięcej żelaza i jak go spożywać, by jak najlepiej się przyswajał.
Monika Karbarczyk
Kobieta w ciąży, opalanie, słońce, odpoczynek, relaks
ciężarna
dieta w ciąży
witamina D3

Witamina D3 ‒ witamina od słońca

Witamin D3 odpowiada za prawidłowy rozwój układu szkieletowego u rozwijającego się dziecka, zapobiega też demineralizacji kości u jego matki. Zobacz, w jakich produktach jest tej witaminy najwięcej i do czego może prowadzić jej niedobór.
Monika Karbarczyk
Rośliny strączkowe, nasiona soi, fasoli, soczewicy
kwas foliowy
ciężarna
dieta w ciąży

Kwas foliowy – dlaczego jest tak ważny dla kobiet w ciąży?

Kwas foliowy ma ogromne znaczenie w zapobieganiu wrodzonych wad układu nerwowego. Zobacz, w jakich dawkach powinny go przyjmować kobiety w ciąży i w jakich produktach spożywczych jest go najwięcej.
Monika Karbarczyk
Czekolada, orzechy, suszone owoce, kakao - produkty bogate w magnez
dieta w ciąży
magnez
interaktywny talerz dla kobiet w ciąży

Magnez – dlaczego jest ważny dla kobiet w ciąży?

Magnez jest bardzo istotnym pierwiastkiem dla kobiet w ciąży, pomaga bowiem utrzymać prawidłowe ciśnienie krwi, poprawia przemianę materii i korzystnie wpływa na układ nerwowy.
Monika Karbarczyk
dieta w ciąży
dieta w ciąży
żywienie w ciąży

Co jeść w ciąży: ważne zalecenia eksperta

Kobiety w ciąży wiedzą, jak się odżywiać, ale z tej wiedzy niewiele wynika. Rzadko zmieniają swoją dietę - okazuje się z badań Instytutu Żywności i Żywienia. Od ciebie zależy, czy kiedyś twoje dziecko nie będzie miało nadciśnienia, chorób serca i nowotworów - mówi dr Regina Wierzejska.
Katarzyna Pinkosz
dieta w ciąży
kwas foliowy
dieta w ciąży

Chcesz urodzić zdrowe dziecko? Włącz do diety foliany!

Foliany zapobiegają powstawaniu wad cewy nerwowej u dzieci, dlatego są niezbędnym składnikiem w diecie kobiety w ciąży. Sprawdź, jak suplementować kwas foliowy i jaki preparat najlepiej wybrać.
Partner
dieta w ciąży, witaminy w ciąży, zimowa dieta w ciąży, zimowe produkty, warzywa dla ciężarnej
dieta w ciąży
witaminy i minerały w ciąży

7 produktów, które zimą podkręcą ciążową dietę

Zima to nie jest łatwy czas na zdrową dietę. Ale nawet kiedy trudniej o świeże owoce i warzywa, prawidłowe odżywianie jest możliwe. Wystarczy, że wybierzesz te produkty, które dla przyszłej mamy mają szczególną wartość.
Małgorzata Wódz
ciąża, zioła
dieta w ciąży
internetowa szkoła rodzenia
zioła w ciąży

Zioła a ciąża - czy ich stosowanie jest bezpieczne?

Sprawdź, które z ziół możesz bezpiecznie stosować w ciąży. Poznaj te, których powinnaś unikać.
Marta Kabulska
Ziemniaki z olejem z pestek dynii - Przepis Moniki Mrozowskiej
dieta w ciąży
przepisy dla kobiet w ciąży
Monika Mrozowska

Monika Mrozowska poleca pieczone ziemniaki z rozmarynem

Pachnące i pyszne ziemniaki z rozmarynem podane z pomidorami i jogurtem to wyśmienity przepis na obiad.
Małgorzata Malinowska
Bułeczki z sałatką szpinakową - Przepis Moniki Mrozowskiej
dieta w ciąży
przepisy dla kobiet w ciąży
Monika Mrozowska

Przepis na śniadanie z dużą dawką magnezu

Wypróbuj przepis na ciepłe bułeczki z sałatką szpinakową i pestkami dynii.
Małgorzata Malinowska
Zupa krem z dynii i grochu z pestkami - Przepis Moniki Mrozowskiej
dynia
zupa
dieta w ciąży

Przepis na krem z dyni

Aromatyczna i rozgrzewająca zupa krem z dyni z dodatkiem grochu to idealny pomysł na pełnowartościowy obiad. Jak szybko zrobić taką zupę, pokazuje Monika Mrozowska, aktorka i pasjonatka zdrowego gotowania. To sycąca i bogata w magnez propozycja na obiad dla kobiet w ciąży.
Małgorzata Malinowska
Sałatka z czerwonym pesto i fasolą - Przepis Moniki Mrozowskiej
dieta w ciąży
przepisy dla kobiet w ciąży
Monika Mrozowska

Przepis na sałatkę bogatą w magnez

Szybka i pyszna sałatka na bazie białej fasoli, pomidorów, ogórków i czerwonego pesto
Małgorzata Malinowska
co jeść w ciąży
zdrowie
jabłka
dieta w ciąży

Jesteś w ciąży? Jedz jabłka!

Sezon na jabłka w pełni. Korzystaj z tego garściami i jedz ich jak najwięcej. Zwłaszcza, gdy jesteś w ciąży. Dzięki temu będziecie zdrowsi: ty i twoje dziecko. A przy okazji włączysz się w antyputinowską kampanię...
Dorota Kornacka
Krupnik z krupnik z kaszą orkiszową i tofu - Przepis Moniki Mrozowskiej
wapń
dieta w ciąży
przepisy dla kobiet w ciąży

Przepis na krupnik z kaszą orkiszową i tofu

Aromatyczny i bogaty w pełnowartościowe składniki odżywcze przepis na krupnik z kaszą orkiszową i tofu. Koniecznie go wypróbuj.
Małgorzata Malinowska
Zapiekanka z warzyw - Przepis Moniki Mrozowskiej
wapń
dieta w ciąży
przepisy dla kobiet w ciąży

Przepis na zapiekankę z warzyw bogatą w wapń

Wypróbuj przepis na aromatyczny obiad z pieczonych warzyw.
Małgorzata Malinowska
Pieczone banany z musem malinowym - Przepis Moniki Mrozowskiej
wapń
desery
dieta w ciąży

Monika Mrozowska poleca: smażone banany z musem malinowym - film

Słodki, pyszny i prosty deser autorstwa Moniki Mrozowskiej. To najlepsza rekomendacja, aby zachęcić was do przygotowania tego deseru ze smażonych bananów.
Małgorzata Malinowska