Warzywa
fot. © Johanna Mühlbauer - Fotolia.com

Ile kalorii mają warzywa? (tabela do druku)

Czy warzywa są wysokokaloryczne? Ile kalorii ma marchewka, burak, ziemniak? Skorzystaj z naszej tabeli kalorii i sprawdź, ile białka, węglowodanów i tłuszczów zawierają poszczególne produkty.
Warzywa
fot. © Johanna Mühlbauer - Fotolia.com

Dlaczego warto jeść warzywa?

  • Warzywa są bardzo ważnym źródłem minerałów i witamin, takich jak: A, B1, B2, B6, C, P, K.
  • Zielone warzywa, np. szpinak, brokuły czy szparagi, dostarczają witaminy z grupy B oraz żelazo i magnez.
  • Witamina C, którą można znaleźć w burakach, papryce, pomidorach, ziemniakach, chrzanie oraz w kapuście, zwiększa odporność organizmu, wspiera wytwarzanie kolagenu, przyspiesza gojenie ran. Odpowiada za sprawne funkcjonowanie układu krwionośnego i serca, obniża ciśnienie krwi, chroni przed miażdżycą, nowotworami i cukrzycą.
  • Warzywa są niskokaloryczne oraz są źródłem błonnika.
  • Buraki, marchewki, pomarańcze, brukselki, kapusta włoska zawierają szczególne dużo witaminy C i kwasu foliowego.
  • Liście pietruszki, szpinak, cykoria, sałata, pomidory są źródłem beta-karotenu
Redakcja poleca: Wyprawka do szpitala – dla mamy i dziecka [WIDEO]
Nie warto zwlekać do ostatniej chwili ze spakowaniem rzeczy do szpitala dla ciebie i dla dziecka. Zrób to na około miesiąc przed planowanym terminem porodu. Zobacz w naszym filmie, co powinno się w znaleźć w torbie do szpitala.

Zdrowa mama

W ciąży zwiększa się zapotrzebowanie na wiele składników energetycznych. Odpowiednio dobrane składniki wpływają na prawidłowy rozwój dziecka. W Polsce mamy dostęp do warzyw praktycznie przez cały rok – wykorzystaj to! Skomponuj orzeźwiający koktajl, który przyczyni się do usunięcia toksyn z organizmu, a jednocześnie dostarczy wielu witamin oraz mikroelementów potrzebnych w codziennej diecie. Taki koktajl to bomba witaminowa, która nie pozwoli na zmęczenie czy senność.
Kobiety w ciąży powinny jeść warzywa kupowane w sprawdzonych miejscach, najlepiej w sklepach ze zdrową żywnością lub na targu.
Warzywa są dla przyszłych mam dużo lepszym rozwiązaniem niż owoce. Należy jeść je pięć, sześć razy dziennie, nie tylko surowe, ale także przetworzone (ugotowane, pieczone).

Por i jego krewniacy
  • Por zawiera witaminy: B6, C oraz kwas foliowy.
  • Minerały obecne w porach to: żelazo, magnez.
  • To warzywo obniża zły cholesterol oraz podnosi dobry w organizmie.
  • Spożywanie dwa razy w tygodniu pora zmniejsza ryzyko zachorowania na raka.
  • Por stabilizuje poziom cukru we krwi.
Burak
  • Zawiera witaminę B6 oraz kwas foliowy.
  • Minerały obecne w burakach to: żelazo, magnez, potas, fosfor, mangan.
  • Wspiera funkcjonowanie wątroby.

Witaminy i suplementy dla dzieci - sprawdź opinie

Kapusta
  • Zawiera witaminy: A, B1, B2, B6, C, kwas foliowy, kwasy omega-3.
  • Minerały obecne w kapuście to: wapń, żelazo, magnez, potas, fosfor, mangan.
  • Kapusta zmniejsza ryzyko zachorowania na nowotwóry.
Tabela kalorii: Ile kalorii, węglowodanów, białka i tłuszczów zawierają warzywa (tabela do druku – kliknij w obrazk, by pobrać tabelę w pdf-ie)



Polecamy: Wegetariańskie przepisy autorstwa Moniki Mrozowskiej
Oceń artykuł

Ocena 4 na 3 głosy

Zobacz także

Popularne tematy