GRY
 
 

9 idealnych zabaw w domu na zimne dni

Turlanie po dywanie, a może przepychanki – próbowaliście kiedyś tak bawić się z dzieckiem? Nie zawsze przecież da się wyjść na dwór, choć szczerze zachęcamy do codziennych spacerów, a w domu można hulać do woli. Nawet kiedy pada śnieg lub leje deszcz.


Zabawa 6: Rysowanie na plecach

Potrzebny będzie: własny palec.
Jak się bawić: dziecko leży na brzuszku, a ty palcem kreślisz na jego pleckach kółka, kreski, kropki. Maluch odgaduje, co rysujesz. Potem zmiana ról – dziecko rysuje, ty zgadujesz.
Co to daje: uczy skupiania uwagi, ćwiczy odbieranie bodźców z ciała.

Zobacz też, dlaczego rysowanie pomaga dziecku w rozwoju
Redakcja poleca: Jaką rolę w twoim dzieciństwie odegrała babcia? [SONDA ULICZNA]
O to, jaką rolę w naszym dzieciństwie odegrała babcia zapytaliśmy przechodniów. W niedzielę obchodzimy Dzień Babci i z tej okazji życzymy wszystkim babciom dużo zdrowia i uśmiechu!

Zabawa 7: Kubełek z ziarenkami

Potrzebne będą: naczynie (np. miska), suchy groch, fasola, ryż, autko, mała laleczka, łyżeczka.
Jak się bawić: wsyp ziarna do miski i wymieszaj je. Ukryj pod nimi różne przedmioty, np. autko, laleczkę. Poproś dziecko, by je odnalazło (pilnuj, żeby maluch nie wkładał ziarenek do buzi!). Zanim wyjmie przedmiot, niech powie, co to jest. Wkładajcie różne rzeczy do worka i bawcie się w rozpoznawanie rączką tego, co tam się znajduje. Wybierajcie z miski jeden rodzaj ziaren.
Co to daje: stymuluje zmysł dotyku, uczy interpretowania bodźców odbieranych rączką.

Zabawa 8: Siłowanie

Potrzebne będą: ręcznik, koc.
Jak się bawić: bawcie się w wyciąganie ręczników: chwyćcie każdy po dwa rogi, na przemian ciągnijcie raz za jeden, raz za drugi – gdy ty cofasz prawą rękę, dziecko wyciąga ją do przodu. Z tatą maluch może siłować się na ręce.
Co to daje: ćwiczy kontrolę nad własnym ciałem, czucie swojej siły.

Zabawa 9: Rzucanie do celu

Potrzebne będą: duży pojemnik, np. miska lub czysty kosz na śmieci, piłeczki.
Jak się bawić: ustawcie pojemnik w odległości 1–2 metrów od siebie (w zależności od wieku dziecka), wyznacz linię, np. kładąc kawałek wstążeczki. Stańcie za nią i wrzucajcie piłki do miski.
Co to daje: ćwiczy koordynację ruchów, umiejętność skupiania się.

Zobacz też, co to jest integracja sensoryczna

Konsultacja: Joanna Zawistowska, logopeda, terapeuta integracji sensorycznej, zajmuje się rehabilitacją dzieci z opóźnionym rozwojem mowy i innymi zaburzeniami rozwojowymi. Jest pracownikiem naukowym Zakładu Komunikacji Interpersonalnej i Logopedii Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Prowadzi poradnię Centrum Rozwoju Dziecka „Leksja” w Warszawie (www.leksja.pl).

td_dopisek.gif

 
Doładuj
Przeładuj