Przekąski dla dzieci
fot. Fotolia

Zamiast niezdrowych przekąsek podawaj dzieciom chipsy…owocowe

Twoje dziecko ciągle podjada coś pomiędzy posiłkami, a ty nie masz pomysłu, jak ograniczyć kolejne zjadane paczki chipsów, paluszków i innych niezdrowych przekąsek? Wypróbuj chipsy owocowe. To zdrowa alternatywa dla fastfoodowych przekąsek.
Małgorzata Malinowska
Przekąski dla dzieci
fot. Fotolia
Chipsy owocowe to nic innego, jak suszone owoce. W ten sposób można zrobić chipsy z jabłek, bananów, gruszek, truskawek, a także z warzyw: buraków, cukinii, marchewki. Przekąski takie nie zawierają substancji konserwujących, sztucznych barwników, soli, tłuszczów, glutenu, ani dodatkowych cukrów, a słodki smak zawdzięczają naturalnym cukrom występującym w owocach. Są zdecydowanie mniej kaloryczne od fastfoodowych przekąsek, ponieważ są suszone, a nie smażone, dzięki czemu zachowują cenne składniki odżywcze.
– Tego typu produkty zawierają znacznie mniej kalorii, ponieważ nie są smażone, a jedynie suszone. Często poddawane są procesowi liofilizacji – jest to metoda suszenia, która polega na tym, że uzyskujemy produkt, który jest bardzo chrupiący – mówi Agnieszka Piskała, specjalista ds. żywienia Nestlé Polska.

Dlaczego dzieci powinny jeść suszone owoce?

Suszone owoce są cennym źródłem błonnika, witamin z grupy B, witaminy K i minerałów: miedzi, żelaza, potasu i magnezu. Błonnik zawarty w chipsach owocowych świetnie działa na przewód pokarmowy i jest przeciwutleniaczem, dlatego jest tak zalecany przez dietetyków.
– Zjedzenie małej paczuszki suszonych chipsów jabłkowych równa się spożyciu trzech jabłek. Łatwiej jest nam na pewno zjeść suszone owoce, bo mają one znacznie mniejszą objętość i szybciej możemy je skonsumować. Natomiast zjedzenie trzech jabłek często jest dla nas ogromnym wyzwaniem – mówi Agnieszka Piskała.
Chipsy owocowe stanowią zdrową przekąskę dla dzieci, którą mogą podjadać między posiłkami w domu, szkole, na spacerze, czy w podróży. Warto jednak pamiętać, że chipsy owocowe są kaloryczne, ponieważ zawierają naturalne cukry, dlatego nie należy spożywać ich w nadmiarze. Ta zasada nie dotyczy chipsów warzywnych, z marchewki, cukinii, czy buraków, które zawierają znacznie mniej cukrów.
Redakcja poleca: Koktajl mocy - najlepszy na jesienne chłody! - video przepis
Zobacz, jak szybko przyrządzić pyszny i pożywny napój dla dziecka. Niech moc będzie z twoim dzieckiem!

Jak przygotować chipsy owocowe?

Na rynku jest coraz szerszy wybór chipsów owocowych i warzywnych, ale jeśli ktoś ma ochotę, to może je przygotować w domu.
  • Przepis na chipsy z jabłek:
Z umytych i osuszonych jabłek usuwamy cały środek i kroimy w plasterki. Można je delikatnie osuszyć cynamonem, albo suszyć bez przypraw w temp. 40-50 stopni przez kilka godzin.
  • Przepis na chipsy z marchewki:
Marchewkę kroimy na cienkie plasterki (ok. 2-3 mm), skrapiamy oliwą i posypujemy przyprawami. Układamy na papierze do pieczenia i wkładamy do rozgrzanego piekarnika. Pieczemy, aż będą miękkie.
W ten sposób suszymy jabłka, gruszki, banany, marchewkę, pietruszkę, buraki. Gotowe chipsy przechowujemy w szczelnie zamkniętym pudełku, żeby nie nabrały wilgoci i nie zmiękły.

Zobacz wypowiedź eksperta, dlaczego warto podawać dziecku chipsy owocowe:
Źródło: Newseria
Polecamy: Czy zdrowo odżywiasz swoje dziecko? - test
Oceń artykuł

Ocena 4 na 1 głos

Zobacz także

Popularne tematy