GRY
 
 

Reklama zagraża dzieciom! Czy twoje dziecko ją widziało?

Komisja Etyki Reklamy orzekła, że telewizyjny spot reklamowy preparatu na potencję Stymen jest szkodliwa dla dzieci i zaburza ich prawidłowy rozwój.

fot. Fotolia.pl
Stowarzyszenie Twoja Sprawa złożyło kilka skarg na reklamy Stymenu (Aflofarm Farmacja Polska) w różnych mediach. W przypadku spotów radiowych i reklam internetowych Komisja Etyki Reklamy uznała, że dyskryminują one kobiety, balansują na granicy wulgarności, pokazując je w seksualnych pozach, a przez to kreują ich negatywny wizerunek, a także są nieobyczajne.
W przypadku opiniowania skargi STS na reklamę telewizyjną Stymenu, kilka tygodni temu KER stwierdziła, że spot kreuje negatywny wizerunek kobiet i zawiera treści dyskryminujące, jednak jest zgodna z dobrymi obyczajami i odpowiedzialna społecznie. Komisja uznała jednocześnie, że reklama nie zagraża psychicznemu i moralnemu rozwojowi dzieci i młodzieży ponieważ emitowana jest po godz. 21
Stowarzyszeniu Twoja Sprawa oburzyło się tą decyzją i złożyło odwołanie od niej. Dzięki współpracy z Instytutem Monitorowania Mediów wykazano m.in. że reklama Stymenu pokazywana jest w telewizji o różnych porach dnia, nie tylko po godz. 21. Komisja uznała więc również i ten zarzut STS, że reklama zagraża psychicznemu i moralnemu rozwojowi dzieci i młodzieży uznając spot za szkodliwy dla dzieci, nieobyczajny i naruszający poczucie odpowiedzialności społecznej.

Czytaj też na Polki.pl: Chroń dziecko przed telewizją
 
Zobacz reklamę, której nie powinno widzieć twoje dziecko:



Źródło: wirtualnemedia.pl

Co o tym sądzicie?

Czy waszym zdaniem telewizja powinna wstrzymać emisję tej reklamy?

Polecamy:
Kampania dotycząca późnego macierzyństwa obraża kobiety, czy zachęca do rodzenia dzieci?
 
Redakcja poleca: Dlaczego nasza redakcja angażuje się w Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy?
Nie tylko wrzucamy pieniądze do puszek, ale same z tymi puszkami chodzimy. Czasem my, a czasem nasze dzieci. Poznaj powody, dla których redakcja mamotoja.pl wspiera WOŚP.
Doładuj
Przeładuj