„Brudas”, „szmata” – a jeśli tak nazwą twoje dziecko?
Akcja „HejtStop” ma pomóc w walce z mową nienawiści w Internecie i w przestrzeni publicznej – obraźliwymi napisami na murach czy przystankach. Aby wzmocnić przekaz, twarzami kampanii zostały dzieci...
„HejtStop” to projekt, który ma uświadomić Polakom, że nie powinni akceptować nienawiści, którą widzą w Internecie lub w przestrzeni publicznej.
Koniec z mową nienawiści
Twórcy akcji, stowarzyszenie Projekt: Polska, chcą zachęcić Polaków do walki z mową nienawiści, która szerzy się w Internecie i w przestrzeni publicznej, np. na elewacjach budynków czy przystankach. Plakaty reklamujące najnowszą kampanię wzbudzają wiele kontrowersji. Przedstawiają dzieci z opaskami na rączkach z napisami „brudas”, „szmata” i „pedał” oraz podpisem „A jeśli kiedyś nazwą tak Twoje dziecko?”.
Zgłoś hejt
W ten sposób twórcy kampanii chcą pokazać, że mowa nienawiści, nawet jeśli nie dotyka nas bezpośrednio, może w przyszłości dotyczyć naszych dzieci. Dlatego też należy jak najszybciej z nią walczyć – aby uczyć tolerancji i uchronić dzieci przed negatywnymi komentarzami, na które mogą być narażone w Sieci. Wystarczy zgłosić hejt przez stronę kampanii, a jej twórcy skontaktują się z odpowiednimi organami.
Co myślicie o takiej formie kampanii? Czy wizerunki dzieci z obraźliwymi hasłami pomogą w walce z nienawiścią w Internecie?
Czytaj także: Jak chronić wizerunek dziecka w Internecie