Maluszek: Mamo, jestem już duży i chcę wszystko robić sam. Od dziś będę się sam ubierał!
Mama: Świetnie! Powinieneś spróbować! Powodzenia!
Maluszek: Popatrz, jak sobie radzę! To proste! Najpierw koszulka. Oj, dlaczego te rękawy są takie długie? Przyszyłaś do nich rękawiczki? Uf, w końcu mam swoje dłonie. Teraz guziki. Ojej, mamo, jak Ty to robisz? Guziki są duże i okrągłe, a dziurki to cienkie kreseczki. To nie pasuje! Mam pomysł, włożę koszulkę w spodnie bez zapinania. Teraz buty! Proste! Ale co z tymi sznurowadłami?! Mama robi z nich małe kokardki, a te są taaakie długie! Chyba urosły w ciągu nocy. Wiem! Zrobię z nich supły i wcisnę je do środka. Oj, teraz mam za ciasne buty i nie mogę zrobić kroku! Ratunku!
Mama: To była dobra próba, ale potrzebujesz trochę poćwiczyć swoje rączki, żeby umiały trzymać sztućce, chwytać kredki, zapinać guziki, wiązać sznurowadła. Na początek spróbuj ułożyć piramidę z Interaktywnych prezencików.

Reklama
materiały prasowe

Maluszek: Prezenciki?! Lubię niespodzianki! Pierwszą paczkę ułożyła mama. Teraz moja kolej, jeszcze tylko dwa. Oj, muszę dokładnie schować jeden prezent w drugi, żeby była niespodzianka! Uf, to trudne. One są trochę niesforne. Ten chce stać krzywo, a ten z boku. Ale ja jestem już duży, próbuję dalej. Udało się! A to co? Moje prezenty mówią i śpiewają, do wspólnej zabawy zapraszają. Ale frajda! Pora rozpakować prezenty. Pierwszy…, drugi…, trzeci… A tu niespodzianka – Szczeniaczek!
Mama: Mam dla ciebie jeszcze innego Szczeniaczka, tym razem Przytulaczka-Ubieraczka. Zobacz, jaki jest elegancki. On dokładnie nauczy Cię, jak się dobrze ubrać.
Maluszek: Jaki milutki! Co za ciekawa klamerka! Chciałbym ją zapiąć. I taka piękna kokardka na buciku. On to zrobił z tych długich niesfornych sznurowadeł?! A jak on zapina ten duży guzik? Przecież dziurka jest taka malutka…
Mama: Guzik musisz chwytać jak kredkę – w trzy palce, a nie całą dłonią. Drugą ręką przytrzymaj ubranko, tak samo jak kartkę podczas rysowania. Pamiętaj, całą dłonią trzymasz lizaka, a kredki, guziki i tasiemki nie, bo nimi musisz coś robić. Poruszać w różne strony, przekładać przez dziurkę, przeciągać przez klamerkę.

materiały prasowe
Reklama

Maluszek: Muszę układać paluszki jak przy rysowaniu? Czy to znaczy, że jeśli poćwiczę zapinanie guzików, będę też lepiej rysował i malował?
Mama: Tak, zapinanie to wspaniałe ćwiczenie paluszków, które pomaga opanować wykonywanie wielu innych czynności.
Maluszek: A jak z tych długich sznurków zrobić małą kokardkę?
Mama: Najpierw supełek. Przełóż jeden sznurek pod drugim i pociągnij oba końce. Teraz zrób to jeszcze raz, ale sznurowadła złóż na pół i nie przeciągaj do końca.
Maluszek: O! To prostsze, gdy ćwiczę na Szczeniaczku niż na sobie! Chcę spróbować jeszcze raz!
Mama: Mój dzielny Maluszku, możesz ćwiczyć przez wiele dni, bo Szczeniaczek będzie mieszkał z Tobą.

Wypowiedź ekspertki Fisher-Price, dr n. hum. Justyna Korzeniewskiej – psycholog dziecięcej

Reklama
Reklama
Reklama