Reklama

Z analiz naukowych wynika, że dzieci o finansach największą wiedzę czerpią z domu. To dlatego informacje o zarządzaniu pieniędzmi i korzystaniu z nich dzieci powinny otrzymywać od rodziców. Warto zatem dawać im dobry przykład w tej materii i pomóc im obchodzić się z gotówką.

Reklama

Hojność jest ważna!

Gdy naukowcy spytali ludzi w różnym wieku, jaką wiedzę o pieniądzach wynieśli z domu, okazało się, że wśród najważniejszych rzeczy badani wymieniali: zarządzanie gotówką, oszczędzanie oraz... hojność.

W wypowiedziach badanych można było wyróżnić trzy główne typy hojności:

  • datki charytatywne, obejmujące datki dla organizacji religijnych oraz charytatywnych,
  • akty dobroci, czyli przekazywanie pieniędzy bezpośrednio osobom potrzebującym pomocy,
  • inwestycje w rodzinę, czyli decyzje finansowe podejmowane przez rodziców w celu zaoszczędzenia pieniędzy na rzecz dzieci lub innych członków rodziny, np. na lekcje tańca dla dziecka czy wspólne rodzinne wakacje.

Naukowcy odkryli, że osoby nauczone hojności i przeznaczające część swoich dochodów na cele dobroczynne czy pomoc innym, są szczęśliwsze i nawiązują zdrowsze relacje.

Jak uczyć dzieci gospodarowania pieniędzmi i hojności

W tym celu można dziecku sprezentować dwie lub trzy skarbonki. Do jednej dziecko może odkładać (oszczędzać) pieniądze na konkretny zakup, np. na rower, do drugiej pieniądze do wydania na drobne przyjemności, a do trzeciej – pieniądze przeznaczone na cele dobroczynne, np. na pomoc dzieciom w domu dziecka.

Źródło: sciencedaily.com

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama