Opieką warto się dzielić - Share the Care
Dbanie o siebie to nie egoizm – to troska o dziecko. Wiele mam uważa, że czas dla siebie to luksus, na który nie mogą sobie pozwolić. Tymczasem wiemy, że mamy, które dbają o siebie, lepiej troszczą się o swoje dzieci. Nowa kampania Philips Avent – #ShareTheCare #Opieką warto się dzielić, zachęca rodziców i ich bliskich do dzielenia się opieką nad dzieckiem. Czasem wystarczy pomóc w karmieniu lub przejąć nocny dyżur, aby mama mogła odpocząć i zadbać o siebie, choć przez chwilę.

Mamy poświęcają się, rezygnując z podstawowych swoich potrzeb
- Philips Avent rozumie, że mamy często czują się winne, poświęcając czas sobie, dlatego odkładają na później podstawowe potrzeby – wizytę u fryzjera, spokojny posiłek czy nawet prysznic lub umycie głowy.
- Większość z 86% mam czuje, że to one przez większość czasu, powinny być głównymi opiekunkami, a 2/ 3 mam, co daje ok. 61% ma mniej niż godzinę dziennie na swoje podstawowe potrzeby.
- 37% mam martwi się o swoje szczęście i dobrostan, a 44% odczuwa presję, by „radzić sobie ze wszystkim samemu”.
Presja na mamy nie maleje – czas to zmienić
- 74% mam (3/4 mam) uważa, że oczekiwania wobec nich znacznie wzrosły w ciągu ostatnich 10 lat.
- 88% społeczeństwa dostrzega, że mamy poświęcają własne zdrowie i dobre samopoczucie, aby opiekować się swoim dzieckiem.
- Te wyrzeczenia mają konsekwencje – 74% mam odczuwa większy niepokój niż przed narodzinami dziecka.
- 51% mam przyznaje, że brak snu jeszcze bardziej zwiększa presję, a 23% traci co najmniej trzy godziny snu każdej nocy.
- Co więcej, 73% mam zdaje sobie sprawę, że ich długotrwałe zmęczenie i stres wpłyną negatywnie na ich zdolność do opieki nad dzieckiem.
- Czas, aby mamy miały więcej wsparcia – bo kiedy mama czuje się dobrze, korzysta na tym cała rodzina. #ShareTheCare #Opieką warto się dzielić

Mamy nie powinny musieć prosić o pomoc – to my powinniśmy ją oferować
Czas, by społeczeństwo dostrzegło, jak ważne jest dzielenie się opieką nad dzieckiem. To nie tylko wsparcie dla mam, ale także okazja, by uczestniczyć w pięknie i radości, jakie niesie macierzyństwo – choć nie brakuje też wyzwań.
- 29% mam czuje się źle, prosząc o pomoc, bo uważa, że powinny „radzić sobie same”.
- 31% obawia się, że byłoby to obciążeniem dla innych, a 20% czuje się winne, że potrzebuje pomocy, kiedy inne matki radzą sobie same.
- 38% społeczeństwa nie oferuje wsparcia, bo boi się, że nie zajmie się dzieckiem tak, jak oczekuje tego mama.
- Tylko 26% osób deklaruje, że bez wahania pomogłoby mamie, gdyby o to poprosiła.
Czas na zmiany – wspierajmy mamy z platformą #ShareTheCare #Opieką warto się dzielić
Philips Avent od ponad 40 lat wspiera mamy i troszczy się o ich samopoczucie jak i dobro ich noworodków. Towarzyszymy rodzicom od planowania ciąży, przez jej przebieg, aż po pierwsze lata życia dziecka. Nasze sprawdzone produkty ułatwiają partnerom i bliskim dzielenie się opieką, wspierając rodziców w budowaniu równowagi w codziennym życiu.
Od 1984 roku tworzymy innowacje, które ułatwiają dzielenie się opieką:
- Laktatory i butelki inspirowane kształtem piersi pomagają partnerom i ojcom, ale również dziadkowym przejąć karmienie.
- Podgrzewacze i sterylizatory są intuicyjne w obsłudze, co sprawia, że opieka staje się prostsza dla każdego.
- Aplikacja Philips Avent Ciąża+ zapewnia mamom pewność siebie i dostęp do eksperckiej wiedzy na każdym etapie ciąży.
- Nowoczesne nianie elektroniczne video z funkcją śledzenia snu i oddechu dają rodzicom spokój, gdy maluszek śpi.

Dzielenie się opieką to korzyść dla wszystkich
- 66% mam chciałoby, aby ich partnerzy bardziej angażowali się w opiekę nad dzieckiem, a 44% liczyłoby także na wsparcie dziadków.
- Gdy tatusiowie, partnerzy, dziadkowie i bliscy aktywnie pomagają, zyskuje nie tylko mama – dziecko otaczają różne osoby, które je kochają, wspierają i zapewniają mu poczucie bezpieczeństwa.
#ShareTheCare – bo opieką warto się dzielić.

Platforma #ShareTheCare #Opieką warto się dzielić
Philips Avent inicjuje kampanię #ShareTheCare #Opieką warto się dzielić, która podnosi świadomość i zachęca bliskich do aktywnego wspierania mam. Czasem wystarczy przejęcie nocnego karmienia lub odciążenie mamy w codziennych obowiązkach.
Opieką warto się dzielić, ponieważ rodzicielskie obowiązki nie spoczywają wyłącznie na mamie
"Mamy są fundamentem naszego społeczeństwa, ale presja, by być „mamą” 24/7, nie powinna być powszechna. My jako marka Philips Avent chcemy pokazać, że mamy mają prawo zadbać o siebie – i że to korzystne zarówno dla nich, jak i dla dziecka. Konieczne jest przełamanie tabu, że proszenie o pomoc nie oznacza, że mama sobie nie radzi. Dlatego tak ważne jest, aby bliscy aktywnie oferowali wsparcie. Zacznijmy od prostego pytania do mam wokół nas: „Czy mogę Ci dzisiaj jakoś pomóc?”. Co więcej, pomoc nie powinna ograniczać się tylko do najbliższej rodziny, bo pomóc może również babcia, ciocia czy koleżanka. Jeśli wszyscy zmienimy swoje podejście i zaczniemy działać, naprawdę możemy zrobić różnicę, bo #Opieką warto się dzielić.”
Materiał promocyjny marki Philips Avent