GRY
 
 

Owoce - witaminowa bomba

Owoce są nie tylko zdrowe, ale i pyszne. Nawet zimą nie może ich zabraknąć w diecie dziecka (rodziców zresztą też)!

dziecko, chłopiec, kuchnia, owoce, cytrusy
Owoce mają nie tylko mnóstwo łatwo przyswajalnych witamin i minerałów, ale też innych składników, których nie znajdziesz w syntetycznej pigułce. Co potrafią? Naprawdę wiele: podnosić odporność, poprawiać wzrok, humor, inteligencję. Dlatego dzieci powinny je jeść nie tylko codziennie, ale nawet... kilka razy dziennie (my też!) Co jeszcze warto wiedzieć o owocach?

Rzadko powodują alergię
To prawda, dlatego są bezpieczne dla dziecka. Choć oczywiście z nimi też trzeba uważać. Najbezpieczniejsze są te, które rosną w naszej strefie klimatycznej (wyjątkiem są truskawki i poziomki). Częściej uczulają cytrusy oraz owoce egzotyczne (kiwi, melony), dlatego lepiej podawać je dopiero po pierwszym roku życia. Gdy pierwszy raz dajesz dziecku owoc, ugotuj go. W ten sposób jeszcze zmniejszysz ewentualne ryzyko uczulenia. Jeśli wszystko będzie dobrze, owoce proponuj maluchowi na surowo – zawierają najwięcej witamin.

Nie bój się mrożonek
Mrożone owoce mają prawie taką samą wartość jak świeże, bo minusowa temperatura nie ma prawie żadnego wpływu na zawartość składników mineralnych i witamin. A to właśnie dzięki mrożonkom (oraz owocom z gotowych dań dla niemowląt) dziecko również zimą może jeść jagody, jeżyny, maliny czy truskawki.

Jagody wspomagają wzrok i IQ
Spośród wszystkich owoców to jagody zawierają najwięcej antyoksydantów, czyli substancji, które niszczą wolne rodniki
(a to one prowadzą po latach do powstawania nowotworów). Kolejne miejsca pod względem ilości antyoksydantów zajmują winogrona i truskawki. Jagody poprawiają również widzenie (a o wzrok dziecka warto dbać już od najmłodszych lat). Jedzenie jagód może również poprawiać inteligencję. Znajdują się w nich bowiem antocyjany, substancje korzystnie wpływające na pracę mózgu. Bardzo ważne: mrożenie nie wpływa na zmniejszenie zawartości tych składników, dlatego warto podawać maluszkowi jagody o każdej porze roku.

Jabłka najlepiej jeść ze skórką
Pod nią znajduje się najwięcej witamin (o czym zwykle pamiętamy), składników mine-ralnych oraz antyoksydantów. Jabłka zwiększają też odporność. Mają dużo potasu, żelaza, magnezu, miedzi, krzemu, cynku, beta-karotenu (czyli prowitaminy A). Oczyszczają organizm z toksyn, korzystnie wpływają na skórę. Są polecane zwłaszcza grubaskom, bo szybko dają poczucie sytości – a to dzięki zawartości błonnika. Leczy on zaparcia, które często zdarzają się dzieciom.

Redakcja poleca: 10 najczęściej popełnianych błędów wychowawczych
Starasz się być świetnym rodzicem, a twój maluch nadal jest niegrzeczny? Czasem warto spojrzeć na siebie, by odkryć, gdzie leży problem...

Ocena (0 oceny)

0.0
Doładuj
Przeładuj

Popularne tematy

To Cię zainteresuje

Narzędzia dla mam

Więcej

Kanapkowe wariacje i inne kuchenne inspiracje

Uwaga! Idzie mróz!