Czytanie globalne – sposób na wczesną naukę czytania

Naukę czytania metodą globalną możemy zacząć już z dziećmi trzy- i czteroletnimi. Jeśli dziecko wykazuje zainteresowanie znakami, logotypami, znaczkami samochodowymi itp., oznacza to, że jest gotowe na naukę metodą globalną.
Książki do czytania globalnego znajdziemy na poziomie I Przygody z Czytaniem, który dedykowany jest najmłodszym dzieciom. W myśl zastosowanej metody dziecko zapamiętuje wygląd całego wyrazu, a nie poszczególnych liter – wielokrotnie ogląda ilustrację i podpis, a w jego pamięci powstaje obraz. Metoda ta sprawdza się w przypadku małych dzieci, ponieważ nie wymaga znajomości liter.

Reklama

Sposób nauki

Na tym etapie maluch uczy się czytać podstawowe słowa. Najpierw poznaje wyraz w połączeniu z obrazkiem, a następnie czyta dany wyraz występujący w krótkim zdaniu pod ilustracją. Wyraz ten dziecko napotka na kolejnych stronach wielokrotnie, dzięki czemu utrwali sobie jego znajomość.
Nauka przez zabawę
Do nauki zachęcają postacie ze świata Disneya. Dodatkową motywację stanowią naklejki-nagrody oraz dyplom małego czytelnika. Rozbudzenie w dziecku pasji do czytania na wczesnym etapie rozwoju i pierwsze sukcesy na tym polu bez wątpienia zachęcają do dalszych wysiłków. Warto też podkreślić korzyści emocjonalne płynące ze wspólnego czytania. Czas spędzony z rodzicem nad książką buduje w dziecku poczucie bezpieczeństwa, rozwija je intelektualnie i tworzy więzi społeczne.

Książki ukazały się nakładem wydawnictwa AMEET.
Więcej informacji o metodzie globalnej znajdziesz na stronie www.disneyuczy.ameet.pl oraz na kanale YouTube https://www.youtube.com/channel/UCCqn3KizpSaE6ey_HiIf93Q

O serii:

Przygoda z Czytaniem to program adresowany do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Dzięki zastosowaniu różnych metod – od czytania globalnego, poprzez czytanie sylabowe, aż do analityczno-syntetycznego – z programu mogą korzystać i młodsze, i starsze przedszkolaki. Książki powstały pod opieką Anny Koralewskiej – doradcy metodycznego, nauczycielki wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej w ŁCDNiKP, w oparciu o podstawę programową. Teksty literackie stworzyli znani polscy autorzy.

Materiały prasowe
Reklama

Program został podzielony na poziomy − w zależności od zastosowanej metody i skomplikowania tekstu. Rekomendowany jest do pracy rodzica z dzieckiem. Może być też wykorzystywany w przedszkolach jako narzędzie wspomagające naukę alfabetu i czytania.

Reklama
Reklama
Reklama