Reklama

Czytanie jest kluczową umiejętnością nie tylko w edukacji dziecka, ale także na drodze do życiowego sukcesu. Jest to sposób na poznawanie świata, uczenie się i zdobywanie wiedzy, na rozwijanie pasji i zainteresowań oraz, co równie ważne, na wejście do fascynującego świata literatury. Jak sprawić, żeby nasza pociecha chętnie sięgała po książki i budowała swoje poczucie wartości, a przede wszystkim pracowała na przyszły sukces?

Reklama

Samodzielna lektura

Warto wspomóc dziecko w nauce płynnego czytania, żeby nie sprawiało ono trudności, a wręcz przeciwnie – przynosiło radość i dawało poczucie satysfakcji. Z tą myślą powstały książki z programu „Przygoda z Czytaniem” na poziomie V.
„Czytam płynnie” to cztery tytuły, które pomogą dzieciom w nauce płynnego czytania oraz w ćwiczeniu czytania ze zrozumieniem. W książkach poziom trudności jest stopniowany – w pierwszej kolejności dziecko czyta tekst, w którym wyrazy zostały podzielone na wyróżnione kolorem sylaby. W ten sposób przygotowuje się do lektury bardziej zaawansowanych tekstów. Podczas lektury drugiego opowiadania młody czytelnik uczy się, z jakich liter składa się dany wyraz, a następnie składa poszczególne znaki graficzne w całość.

Bohaterowie – znani i lubiani

Nauka przez zabawę to jedna z najskuteczniejszych metod, dlatego w książkach dzieci spotykają znane im postacie ze świata Disneya. W serii ukazały się dwa tytuły z opowiadaniami i historyjkami o przygodach bohaterów z filmu „Auta”, jeden tytuł z udziałem niezwykłych mieszkańców Arendelle oraz jeden, w którym dzieci spotkają urocze księżniczki ze świata Disneya.

materiały prasowe

materiały prasowe

materiały prasowe

materiały prasowe

Czytanie sylabami

W każdej książce pierwszy tekst jest zapisany z podziałem na wyróżnione kolorem sylaby. To bardzo ułatwia lekturę, bo dziecko poznaje budowę wyrazu. Dzięki tej metodzie maluch w intuicyjny sposób eliminuje błędy polegające na wymawianiu spółgłosek z dodatkową samogłoską, np. głoski m jako my. Czytanie sylabowe sprawia, że dziecko czyta mama a nie my-a-my-a, ucząc się i zapamiętując poprawną wymowę.

Od wyrazu do litery czyli analiza i synteza

W drugim opowiadaniu zastosowana została metoda analityczno-syntetyczna. Mały czytelnik ćwiczy płynne czytanie ze zrozumieniem. Na tym etapie wyodrębnia litery z wyrazu (dokonuje analizy), a następnie składa je w wyraz, dokonując syntezy. Tutaj pomocny jest druk dużą czcionką.

Reklama
materiały prasowe

Nagradzanie i chwalenie

Zwieńczeniem lektury jest zabawa z pytaniami i quizami. Pomogą one sprawdzić, ile dziecko zapamiętało z lektury. Po skończonej pracy rodzic może nagrodzić swoją pociechę dyplomem oraz naklejkami. Ten etap jest równie ważny, bo sprawia radość i daje poczucie satysfakcji.

Więcej na temat książek z poziomu V na stronie
www.disneyuczy.ameet.pl

Reklama
Reklama
Reklama