Domowe Las Vegas
Rozwijają pamięć, ćwiczą spostrzegawczość, uczą przewidywania, logicznego myślenia i przegrywania. Oto gry planszowe, które nie schodzą z list przebojów.
- Gry poleca Robert Buciak ze sklepu z grami planszowymi „Graal” w Galerii Mokotów w Warszawie, ma trzyletnią córcię.
1 z 8
Pędzące żółwie Egmont
Hit wśród gier dla dzieci! I to niezmienny od wielu lat. Każdy zawodnik dostaje figurkę żółwia, którą musi doprowadzić do sałaty. Gra budzi spore emocje między innymi dlatego, że żaden gracz nie wie, jakiego koloru żółwie należą do przeciwników! A żółwie korzystają z każdej okazji, by wdrapać się na innego i w ten sposób przebyć część trasy. Gracz musi planować kolejne ruchy, przewidywać i analizować. Twórcą gry jest Reiner Knizia, matematyk, jeden z bardziej cenionych autorów gier planszowych. Gra dla pięciolatków, ale jeśli młodszy maluch utrzyma karty w jednej dłoni, to może już się ścigać żółwiami.
Strategiczna
wiek: od 5 lat
czas gry: do 20 min
liczba graczy: 2–5
cena: 49 zł
2 z 8
Tata niedźwiedźwww.gryplanszowe.pl
Gracze mają do dyspozycji 12 kart z różnie ubranym niedźwiadkiem oraz 30 kart zadań z umieszczonymi dwiema częściami garderoby, które należy zamienić ze sobą kolorami. Zawodnicy muszą jak najszybciej odgadnąć, jak będzie wyglądał niedźwiadek po zamianie kolorów, czyli w które ubranko się przebierze. Gra ćwiczy pamięć, refleks, uczy spostrzegawczości i kojarzenia. „Tata niedźwiedz” ma trzy warianty rozgrywek. Wszyscy – dzieci i dorośli – będą bawić się znakomicie.
Karciana
wiek: od 5 lat
czas gry: 10 min
liczba graczy: 2–5
cena: 37 zł
3 z 8
Serpentinawww.gryplanszowe.pl
„Serpentina”, czyli kolorowe węże. Zada-niem zawodników jest takie dobranie kart, by ułożyć węża (składa się z głowy, przynajmniej jednej karty tułowia i ogona), jednak wygrywa ten, który stworzył najdłuższego węża (gracze mają do dyspozycji 50 kart). Gra ćwiczy spostrzegawczość.
Karciana
wiek: od 4 lat
czas gry: 15 min
liczba graczy: 2–5
cena: 37 zł
4 z 8
Hoop! Granna
Zawodnicy grają żabkami, ale mają też do dyspozycji cztery domki, 50 kładek i 16 specjalnych kart. Żaby skaczą z liścia na liść, a po każdym ruchu znika kładka, która je łączyła (a to utrudnia innym żabkom skoki). Wygrywa ten gracz, który umieści wszystkie swoje żabki w domku. „Hoop!” jest naprawdę ładnie wydana, ma fantastyczną grafikę – jej autorem jest znany rysownik Piotr Socha. Gra uczy planowania.
Logiczna
wiek: 5 lat
czas gry: 30 min
liczba graczy: 2–4
cena: 54 zł
5 z 8
Kot i mysz Granna
Celem gry jest odnalezienie najlepszej drogi do... Tego zawodnik dowie się z dołączonej książki zadań. Ta bardzo wciągająca gra sprawdza się też w podróży, w samochodzie, pociągu. Rozwija logiczne myślenie, spostrzeganie wzrokowe i wyobraźnię przestrzenną.
Strategiczna
wiek: od 5 lat
czas gry: do 20 min
liczba graczy: 2–5
cena: 49 zł
6 z 8
Memory Ravensburger
www.tmtoys.pl
Memory powstała w 1959 roku! Mogą w nią grać przedszkolaki, ale też dorośli. Wszystko zależy od liczny obrazków. Gra ma różne wydania, jej temat można dostosować do zainteresowań dziecka, np. zwierzęta, postaci z bajek Disneya. Gracze kolejno odkrywają po dwa obrazki. Jeżeli jest to para, to gracz ją zabiera, jeżeli nie, obrazki trafiają na poprzednie miejsce. Gra znakomicie ćwiczy pamięć wzrokową.
Pamięciowa
wiek: od 3 lat
czas gry: 30 min
liczba graczy: 2–8
cena: 35 zł
7 z 8
Totem Egmont
Nowość! Gra przenosi nas na wyspę, na której znajduje się totem składający się
z dziewięciu różnokolorowych elementów. Zawodnicy otrzymują swojej elementy, które muszą ułożyć na szczycie totemu.
Za każdy dostaje się punkt (nie jest to łatwe, bo inni gracze bardzo w tym przeszkadzają). Wygrywa ten, który zbierze ich najwięcej.Ta niezwykle emocjonująca gra uczy dedukcji iprzewidywania.
Strategiczna
wiek: od 6 lat
czas gry: 20 min
liczba graczy: 2–4
cena: 79 zł
8 z 8
Patyczaki Granna
Przebój wśród gier planszowych! Zabawa polega na układaniu obrazków z patyczków. Dzieci mogą układać je ze wzorów umieszczonych na planszach lub tworzyć własne kompozycje. Zabawa uczy rozpoznawania kształtów, kolorów i proporcji, pomaga w nauce liczenia i podstaw geometrii. Daje możliwość rozwijania fantazji i pomysłowości. „Patyczaki” otrzymały nagrodę „Hit – Najlepsze dla dziecka” przyznawaną przez miesięcznik „Mamo, to ja”.
Edukacyjna
wiek: od 3 lat
czas gry: 60 min
liczba graczy: 1–2
cena: 44 zł