Dzień Matki widziany oczami Calvina Kleina zmusza do refleksji
Calvin Klein przyłączył się do grona marek, które celebrują Dzień Matki. W tym roku do kampanii reklamowej zaproszono Roberto Bete i Erikę Fernandes. W mediach społecznościowych zawrzało.
W ramach ogólnoświatowej kampanii Calvin Klein łamie tabu. Tematem przewodnim są różne oblicza macierzyństwa: samotne matki, pary osób o różnym kolorze skóry oraz, wywołująca największe kontrowersje, transpłciowa para z Brazylii.
Różnorodność
Calvin Klein stawia na różnorodność i przedstawienie prawdziwych realiów macierzyństwa. Jednak największą falę kontrowersji wywołało zdjęcie przedstawiające transpłciową parę, która spodziewa się dziecka (zarówno Roberto, jak i Erika są po korekcie płci). Mężczyzna niebawem urodzi ich synka Noaha. „Możemy rozmnażać się biologicznie lub z serca… naszym miejscem jest kochać i być kochanym”, głosi podpis pod zdjęciem pary.
Inkluzywność
Mimo fali krytyki amerykańska marka stanowczo odpiera ataki. „Traktujemy tę platformę [Instagram – przyp. red.] jako inkluzywne i pełne szacunku środowisko dla indywidualizmu i autoekspresji. W Calvin Klein tolerujemy wszystko z wyjątkiem nietolerancji – wszelkie nietolerancyjne komentarze będą usuwane, a konta publikujące nienawistne wypowiedzi mogą zostać zablokowane”, można przeczytać w oficjalnym oświadczeniu Calvin Klein.
Źródło: Instagram @calvinklein
Piszemy też o: