Reklama

Pojawienie się dziecka to wyjątkowy czas w życiu rodziców. Zwłaszcza na początku, kiedy próbują oswoić się z nowymi rolami. Kalejdoskop różnorodnych emocji, pięknych i wzruszających momentów, ale także czas dużego stresu i presji społecznej. To właśnie z myślą o rodzicach, powstała kampania marki Emolium®Wspieramy Was od 1. dnia”. Jej celem jest uwrażliwienie opinii publicznej na kwestie dotyczące rodzicielstwa tak, aby w miejscu krytyki pojawiło się zrozumienie dla zmagań rodziców i wsparcie ich w codziennych sytuacjach, od pierwszych momentów życia dziecka. Kampanię zainicjowała marka.

Reklama

Ciocia "dobra rada"

Badania dowodzą, że aż 66% kobiet przynajmniej raz zostało pouczonych, że jako matki robią coś niewłaściwie1. Bywa tak, że uwagi otoczenia są życzliwe i podyktowane troską. Znacznie częściej jednak matki spotykają się z nieproszonymi radami i krytycznymi uwagami, płynącymi zwykle od innych kobiet, bliskich, koleżanek (również tych bezdzietnych) oraz osób zupełnie obcych.

materiały prasowe

„Młodzi Rodzice chcą sprostać społecznym, często wygórowanym oczekiwaniom, na które nakładają się oczekiwania rodziny i bliskich. Trudno się zatem dziwić, że czują się zagubieni, próbując odnaleźć się w gąszczu kolejnych przełomowych koncepcji wychowywania dzieci” – podkreśla dr Aleksandra Piotrowska, psycholog dziecięcy, wykładowca, społeczny doradca Rzecznika Praw Dziecka i Komitetu Ochrony Praw Dziecka, ekspert kampanii. „Ważne jest, aby partnerzy wspierali się wzajemnie, zwłaszcza w tych pierwszych tygodniach po przyjściu na świat dziecka, kiedy cały ich dotychczasowy świat staje na głowie”.

Dr Agata Grabowska, socjolog akademicki, dodaje: „Od jakiegoś już czasu obserwujemy zmianę
w społeczeństwie, która polega na odchodzeniu od modelu >Matki-Polki

Mamo, jesteś megafajna, nawet jeśli nieidealna!

Kampania „Wspieramy Was od 1. dnia” powstała, aby docenić codzienne zaangażowanie i starania rodziców w opiece nad dziećmi. Również, aby wywołać dyskusję społeczną na temat rodzicielstwa oraz wspierać ich w codziennych wyzwaniach, już od pierwszych chwil, kiedy pojawia się dziecko.
W kampanię zaangażowali się eksperci z różnych środowisk, tacy jak prof. Beata Pięta, Prezes Polskiego Towarzystwa Położnych, które patronatem objęło kampanię, dr Aleksandra Piotrowska, psycholog dziecięcy, dr Anna Garbień, pediatra oraz dr Agata Grabowska, socjolog. Ideę akcji poparła również Małgorzata Socha, doceniana polska aktorka filmowa i teatralna.

materiały prasowe

Artystka postanowiła włączyć się w kampanię i tym samym wesprzeć rodziców w ich codziennych wyzwaniach. Jak sama mówi: „Ostatnio zostałam ponownie mamą. Jestem świadoma, że mam ogromne szczęście, ponieważ sama otrzymałam bardzo dużo wsparcia od otoczenia. Dlatego zachęcam wszystkich rodziców do tego, aby zbudowali swoją indywidualną sieć wsparcia, aby te pierwsze tygodnie i miesiące po przyjściu na świat dziecka były pięknymi chwilami”.

W ramach kampanii „Wspieramy Was od 1. dnia” przygotowano szereg angażujących działań dla rodziców. Na fanpage’u marki planowane są konkursy i inne aktywności, zachęcające do podzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem. Na dedykowanej akcji platformie www.emolium.pl/wspieramywasod1dnia będzie można zapoznać się z materiałami, przygotowanymi przez ekspertów kampanii, na temat różnorodnych aspektów, związanych z rodzicielstwem, a także uzyskać porady, dotyczące pielęgnacji dziecka od 1. dnia życia.

Reklama

1Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego, Raport z badania 2015 „Społeczna rola matki – wyzwania współczesnego świata”, lipiec 2015, s. 58.

Reklama
Reklama
Reklama