Reklama

Coraz więcej dzieci po powrocie ze szkoły woli spędzać czas w domu, grając na konsoli lub oglądając telewizję. Niemiecki koncern Persil rozpoczął ogólnoświatową kampanię "Brud jest dobry", łącząc reklamę produktu z głośnym przekazem społecznym.

Reklama

Według badań zleconych na potrzeby projektu, w Wielkiej Brytanii co trzecie dziecko spędza mniej niż trzydzieści minut bawiąc się na dworze, a co piąte w ogóle nie wychodzi na zewnątrz.(!) Większość rodziców potwierdziła też, że ich dzieci znacznie rzadziej korzystają z zabaw poza murami domu, niż oni sami w ich wieku.

Zaskakujący eksperyment

Twórcy kampanii reklamowej postanowili wstrząsnąć rodzicami. Zdobyli pozwolenie na wejście do więzienia o zaostrzonym rygorze i zapytali osadzonych, jak by się czuli gdyby ograniczono im czas przebywania na świeżym powietrzu do 1 godziny. Wszyscy przyznali, że byłaby to dla nich katastrofa wywołująca frustrację, agresję i stany depresyjne. Gdy usłyszeli, że przeciętne dziecko z krajów wysoko rozwiniętych gospodarczo spędza na zabawach na podwórku mniej niż trzydzieści minut dziennie, byli zszokowani. Efektem tego eksperymentu jest filmik "Uwolnić dzieci" w reżyserii Toby'ego Dye.

Brud jest dobry

- Pozwólmy dzieciom spędzać czas na świeżym powietrzu, niech eksperymentują, biegają, wariują. Niech się spocą i pobrudzą bo...brud jest dobry. A my pomożemy rodzicom z praniem - takie przesłanie marka Persil kieruje do rodziców na całym świecie.

A ile czasu Twoje dziecko spędza bawiąc się na dworze? Pytanie warte przemyślenia :-)

Reklama

Przeczytaj także: 23 pomysły na szalone zabawy ruchowe.

Reklama
Reklama
Reklama