Reklama

Przed świętami Bożego Narodzenia ruszyła kampania, która mówi stop reklamom zabawek „utrwalającymi tradycyjne role płciowe”.

Reklama

Dziewczynki za często dbają o urodę i dom…

Hiszpański resort do spraw konsumenckich uznał, że reklamy zabawek zbyt często ukazują dziewczynki i chłopców w określonych rolach. W spotach reklamowych dziewczynki najczęściej dbają o urodę i zajmują się domem. Podczas gdy chłopcy występują w rolach pilotów, policjantów lub żołnierzy.
Według hiszpańskich władz to podział, który nikomu nie służy. I rodzice powinni być tego świadomi.

Stereotypy płciowe są złe dla rozwoju społeczeństwa?

„Seksistowskie stereotypy są niebezpieczne i negatywnie wpływają na dzieci” – powiedział Rafael Escudero, sekretarz generalny ds. konsumenckich. Dodał, że zabawa ma ogromne znaczenie w kształtowaniu osobowości dzieci. Jego zdaniem bardzo ważne jest, by zabawa i zabawki były wolne od stereotypów. Ponieważ jest to kluczowe dla rozwoju całego społeczeństwa.
„Poprzez zabawę dzieci uczą się życia” – podkreślił Rafael Escrudero.
Słuszności kampanii sprzeciwiają się producenci zabawek oraz organizacje prorodzinne. Zapowiadają protesty wymierzone w kampanię.

Źródło: rmf24,

Zobacz także:

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama