Niech dzieciaki zasmakują w czytaniu!
12 marca do sieci McDonald’s powraca ogólnopolska akcja edukacyjna „Czytam sobie”. W restauracjach czeka ponad 200 000 egzemplarzy książek do samodzielnej nauki czytania, które są dołączane do zestawów rodzinnych.
1 z 8
W ramach wspierania przez McDonald’s czytelnictwa wśród dzieci, w książkowej promocji na najmłodszych będzie czekało 7 książek na trzech poziomach trudności. Odpowiadają one etapom rozwoju emocjonalnego i intelektualnego dziecka. Uwzględniają także potrzeby początkującego czytelnika, czyli potrzebę śledzenia tekstu paluszkiem, odpowiednią wielkość liter i papier przyjazny oku.
Książki zostały napisane przez dobrze znanych współczesnych polskich pisarzy dla dzieci między innymi Wojciecha Widłaka, Grzegorza Kasdepke i Ewę Nowak. O szatę graficzną cyklu zadbało grono polskich artystów plastyków tworzących ilustracje dla dzieci.
Seria „Czytam sobie” otrzymała honorowy patronat Biblioteki Narodowej. Założenia merytoryczne akcji zostały opracowane przez wydawnictwo Edukacyjny Egmont w zgodzie z zaleceniami metodyków. Partnerem strategicznym jest McDonald’s Polska.
2 z 8
Po raz kolejny nauka czytania dla najmłodszych będzie się odbywać w trzypoziomowym programie przygotowanym dla dzieci między 5. a 7. rokiem życia.
Książki są dodawane gratis do zestawu rodzinnego, składającego się z dowolnego McZestawu i zestawu Happy Meal.
3 z 8
Poziom 1 to „Składam słowa” – książki do 150-200 wyrazów. Opowiadania zbudowane są krótkimi zdaniami, z wykorzystaniem podstawowych 23 głosek oraz litery „h”. Naukę wspierają dodatkowo ćwiczenia głoskowania.
4 z 8
Poziom 2 to „Składam zdania” – książki zbudowane na bazie 800-900 wyrazów. Oprócz – dostępnych na niższym poziomie – ćwiczeń i podstawowych głosek, pojawiają się tam również elementy dialogu i dłuższe zdania złożone.
5 z 8
Książka Joanny Olech "Tytus w cyrku" również wchodzi w skład kolekcji (2 poziom).
6 z 8
Poziom 3 to „Połykam strony” – teksty składające się z 2500-2800 wyrazów. Książki tego poziomu są dedykowane dzieciom, które z łatwością radzą sobie z trudniejszymi tekstami, zdaniami złożonymi.
7 z 8
Aby czytanie było przyjemnością, a dziecko miało szansę na poznawanie nowych, nieznanych słów, na końcu książki został dołączony słownik wyjaśniający trudne wyrazy. Za przygotowanie i koncepcję serii siedmiu książek odpowiedzialny był Edukacyjny Egmont. Cały nakład został sfinansowany przez McDonald’s Polska.
Wydawnictwa będą dodawane bezpłatnie przy zakupach zestawów rodzinnych, składających się z zestawu klasycznego i zestawu Happy Meal.
8 z 8
Drugą edycję akcji „Czytam sobie” wydawnictwa Egmont wspiera McDonald’s. Partnerami akcji są Akademia Nauki, Empik i Komitet Ochrony Praw Dziecka.