Reklama

Pobyt w hotelu wiąże się często także z nawiązywaniem pierwszych międzynarodowych przyjaźni. Będzie to na pewno o wiele łatwiejsze, jeśli uda nam się przełamać u dzieci pierwszy opór mówienia w języku obcym.

Reklama

Przykładowe scenki

SCENKA 1
Daddy, where’s our room?
Tatusiu, gdzie jest nasz pokój?

■ On the third floor, sweetie.
Na trzecim piętrze, skarbie.

● Let’s take the lift. I’m so tired.
To pojedźmy windą. Jestem strasznie zmęczona.

■ So am I.
Ja też.

SCENKA 2
● Mum, have we booked a room with a view?
Mamo, czy zarezerwowaliśmy pokój z widokiem?

■ Yes we have, honey. I hope that the view is great.
Tak, kochanie i mam nadzieję, że widok jest super.

● Wow, it is, Mummy, come and look!
Rety, jest cudowny, chodź zobacz, mamo!

SCENKA 3
● Daddy, I would like to go to the kid’s club.
Tatusiu, chciałabym pójść teraz do klubu.

■ Yes, I know, but we are going to go to dinner in a moment.
Tak wiem, ale za chwilę idziemy na obiad.

● OK, but when can I go to the kid’s club?
OK, ale kiedy mogę iść do klubu?

■ After dinner, honey.
Po obiedzie, kochanie.

SCENKA 4
■ Could you go down to the reception and ask for an extra towel?
Mógłbyś pójść do recepcji i poprosić o dodatkowy ręcznik?

● OK, I’ll try, Dad.
Dobrze, spróbuję, tato.

Posłuchaj dialogów »

KLOCKI GRAMATYCZNE do hotelu
Where is?
We are going to...?
I’m..Can I..Am I...?
Could you...?
Have we...?
Let’s..
I would like..
I’ll..

WSKAZÓWKA JĘZYKOWA Hotelowy łamaniec
Wyjątkowo ładnie brzmi pewien hotelowy łamaniec językowy, zamówienie – Two teas to room two, please. Jego pełna forma nie byłaby już tak dźwięczna – Could I have two cups of tea for room two, please? Ale warto podkreślić, że obie formy są poprawne. Co więcej, rzeczownik tea w pierwszym zdaniu występuje w formie policzalnej (two teas to two cups of tea), a w drugim tea funkcjonuje jako rzeczownik niepoliczalny.

GRA JĘZYKOWA Ankieta
Pobyt w hotelu obfituje w różnego rodzaju atrakcje. Przez kolejne dni waszego pobytu pobawcie się w ankietę. Zadając dziecku jedno pytanie, zmieniajcie jedynie końcówkę zdania:

Did you enjoy swimming?
Did you enjoy playing on the X-Box?
Did you enjoy jumping on the bed?
Did you enjoy meeting new kids?
Did you enjoy buying a magazine?
Did you enjoy reading your book?

Możemy spodziewać się, że dziecko będzie potrzebowało wyrażeń typu:
A lot.
Very much.
Pretty much.
Yes, I did.

Reklama

So so.
Not really.
Not at all.
No, I didn’t.

Reklama
Reklama
Reklama