Reklama

Choć mówi się, że to nie szata zdobi człowieka, wszyscy dobrze wiemy, że to, co mamy na sobie, wpływa na nasze samopoczucie i samoocenę. Poprzez ubrania wyrażamy siebie i komunikujemy się ze światem. Gdy z naszym strojem jest coś nie tak – na przykład jest zniszczony, przykrótki, nieodpowiedni do okazji albo brzydki – tracimy pewność siebie. Wolimy też wybierać ubrania samodzielnie. Gdy robi to za nas ktoś inny, czujemy się w nich raczej przebrani niż ubrani.
Dzieci, które z różnych powodów musiały opuścić swój dom i zamieszkać w domu dziecka, także wolą nosić ubrania w wybranym przez siebie kolorze, fasonie i rozmiarze. Nie zawsze jest to możliwe, bo placówki, w których się wychowują, muszą ze względów finansowych skupiać się na zaspakajaniu ich podstawowych potrzeb i nie zawsze wystarcza im pieniędzy na wymarzone stroje. W efekcie często dzieci mają na sobie to, co dostały, a nie to, co im się naprawdę podoba.

Reklama
materiały prasowe

Coroczny program charytatywny „Ubrania od Serca”, zorganizowany przez markę Vizir we współpracy z Towarzystwem Nasz Dom w ramach funduszu Korczaka, powstał właśnie po to, by to zmienić: dzięki voucherom na zakupy wymarzonych ubrań dzieci w trudnej sytuacji rodzinnej mogą wreszcie samodzielnie wybrać i nosić to, co naprawdę im się podoba i w czym czują się dobrze.

Program „Ubrania od serca” umożliwia każdemu dziecku samodzielne podjęcie decyzji i zakup wymarzonych ubrań. Podopieczni placówek, jak wszystkie dzieci, odczuwają potrzebę integracji z grupą i nie wyróżniania się wyglądem. Dzięki bonom na zakupy nowych ubrań w sklepie odzieżowym mogą pójść do sklepu i wybrać to, w czym będą czuły się pewnie i ładnie – mówią organizatorzy.

Nie byłoby to możliwe bez Was, ponieważ vouchery są finansowane ze sprzedaży produktów marki Vizir w czasie trwania kampanii, która w tym roku miała miejsce od 1 marca do 31 maja.

Jeszcze więcej uśmiechów

Choć tej wiosny ze względu na pandemię i konieczność spędzania czasu w domu sytuacja była wyjątkowo trudna, 3.edycja programu odniosła ogromny sukces.

To rekordowy rok zarówno ze względu na ilość ufundowanych voucherów (jest ich 2552), jak i liczbę zgłoszeń (do programu zgłosiło się ponad 2100 dzieci) – informują organizatorzy. – Wyniki akcji przerosły nasze oczekiwania, dlatego Towarzystwo Nasz Dom zorganizuje wśród podopiecznych dodatkowy nabór, by wszystkie vouchery trafiły w ręce dzieci.

materiały prasowe

Nie chodzi tylko o ubrania

Program charytatywny „Ubrania od Serca” wystartował w 2017 roku. Teraz został zorganizowany po raz trzeci. W trakcie wszystkich edycji udało się pomóc ponad 5300 dzieci.
Tu nie chodzi tylko o spodnie, sukienkę czy bluzę.

Ten z pozoru mały gest pozwala dzieciom nie tylko nabyć ubrania, ale także samodzielnie podjąć decyzję i poprzez wybór stroju wyrazić siebie – mówi Elżbieta Prządka, koordynator ds. współpracy z partnerami zewnętrznymi Towarzystwa Nasz Dom.

Posiadacz voucheru może nie tylko wziąć sprawy w swoje ręce i dokonać samodzielnego wyboru ubrań, ale czasem także spełnić swoje marzenie. Kto z nas, będąc dzieckiem albo nastolatkiem, nie marzył o bluzie z konkretnym napisem, albo o modnym fasonie dżinsów?

materiały prasowe

Obdarowane bonem dziecko ma nie tylko frajdę, jaką dają samodzielne zakupy i komponowanie własnego stroju, ale także zdobywa praktyczne umiejętności życiowe: decyduje, jak wydać pieniądze, które ma do dyspozycji, uczy się, jak dobrać odpowiedni rozmiar, by wyglądać dobrze, jak ocenić jakość produktu, jak korzystać z promocji i przecen, na co warto stawiać – na elegancję czy wygodę. Każda z tych umiejętności jest ważna i przydaje się w życiu, i trzeba się po prostu tego nauczyć. W przypadku dzieci z domów dziecka samodzielność jest szczególnie ważna, bo dzięki niej będą mogły lepiej zadbać o swoją przyszłość.
Program to także wsparcie dla domów dziecka, zwłaszcza że – poza możliwością zakupów dla wychowanków – dzięki marce Vizir trafiają do instytucji także produkty do prania.
Program „Ubrania od serca” cieszy się dużym zainteresowaniem, o czym świadczą tysiące zgłoszeń, które co roku napływają do organizatorów. Są i wzruszające podziękowania od dzieci. To dla Was – uczestników akcji.

materiały prasowe
Reklama

Artykuł powstał z udziałem marki Vizir

Reklama
Reklama
Reklama