„Ubrania od Serca” – podsumowanie 3. edycji programu marki Vizir
Jesteście wspaniali! Mimo trudności związanych z pandemią, wyniki 3.edycji programu charytatywnego „Ubrania od Serca” przeszły najśmielsze oczekiwania organizatorów, a dzieci z domów dziecka będą mogły cieszyć się wymarzonymi, samodzielnie wybranymi ubraniami. To wszystko dzięki Wam!
Choć mówi się, że to nie szata zdobi człowieka, wszyscy dobrze wiemy, że to, co mamy na sobie, wpływa na nasze samopoczucie i samoocenę. Poprzez ubrania wyrażamy siebie i komunikujemy się ze światem. Gdy z naszym strojem jest coś nie tak – na przykład jest zniszczony, przykrótki, nieodpowiedni do okazji albo brzydki – tracimy pewność siebie. Wolimy też wybierać ubrania samodzielnie. Gdy robi to za nas ktoś inny, czujemy się w nich raczej przebrani niż ubrani.
Dzieci, które z różnych powodów musiały opuścić swój dom i zamieszkać w domu dziecka, także wolą nosić ubrania w wybranym przez siebie kolorze, fasonie i rozmiarze. Nie zawsze jest to możliwe, bo placówki, w których się wychowują, muszą ze względów finansowych skupiać się na zaspakajaniu ich podstawowych potrzeb i nie zawsze wystarcza im pieniędzy na wymarzone stroje. W efekcie często dzieci mają na sobie to, co dostały, a nie to, co im się naprawdę podoba.
Coroczny program charytatywny „Ubrania od Serca”, zorganizowany przez markę Vizir we współpracy z Towarzystwem Nasz Dom w ramach funduszu Korczaka, powstał właśnie po to, by to zmienić: dzięki voucherom na zakupy wymarzonych ubrań dzieci w trudnej sytuacji rodzinnej mogą wreszcie samodzielnie wybrać i nosić to, co naprawdę im się podoba i w czym czują się dobrze.
Program „Ubrania od serca” umożliwia każdemu dziecku samodzielne podjęcie decyzji i zakup wymarzonych ubrań. Podopieczni placówek, jak wszystkie dzieci, odczuwają potrzebę integracji z grupą i nie wyróżniania się wyglądem. Dzięki bonom na zakupy nowych ubrań w sklepie odzieżowym mogą pójść do sklepu i wybrać to, w czym będą czuły się pewnie i ładnie – mówią organizatorzy.
Nie byłoby to możliwe bez Was, ponieważ vouchery są finansowane ze sprzedaży produktów marki Vizir w czasie trwania kampanii, która w tym roku miała miejsce od 1 marca do 31 maja.
Jeszcze więcej uśmiechów
Choć tej wiosny ze względu na pandemię i konieczność spędzania czasu w domu sytuacja była wyjątkowo trudna, 3.edycja programu odniosła ogromny sukces.
To rekordowy rok zarówno ze względu na ilość ufundowanych voucherów (jest ich 2552), jak i liczbę zgłoszeń (do programu zgłosiło się ponad 2100 dzieci) – informują organizatorzy. – Wyniki akcji przerosły nasze oczekiwania, dlatego Towarzystwo Nasz Dom zorganizuje wśród podopiecznych dodatkowy nabór, by wszystkie vouchery trafiły w ręce dzieci.
Nie chodzi tylko o ubrania
Program charytatywny „Ubrania od Serca” wystartował w 2017 roku. Teraz został zorganizowany po raz trzeci. W trakcie wszystkich edycji udało się pomóc ponad 5300 dzieci.
Tu nie chodzi tylko o spodnie, sukienkę czy bluzę.
Ten z pozoru mały gest pozwala dzieciom nie tylko nabyć ubrania, ale także samodzielnie podjąć decyzję i poprzez wybór stroju wyrazić siebie – mówi Elżbieta Prządka, koordynator ds. współpracy z partnerami zewnętrznymi Towarzystwa Nasz Dom.
Posiadacz voucheru może nie tylko wziąć sprawy w swoje ręce i dokonać samodzielnego wyboru ubrań, ale czasem także spełnić swoje marzenie. Kto z nas, będąc dzieckiem albo nastolatkiem, nie marzył o bluzie z konkretnym napisem, albo o modnym fasonie dżinsów?
Obdarowane bonem dziecko ma nie tylko frajdę, jaką dają samodzielne zakupy i komponowanie własnego stroju, ale także zdobywa praktyczne umiejętności życiowe: decyduje, jak wydać pieniądze, które ma do dyspozycji, uczy się, jak dobrać odpowiedni rozmiar, by wyglądać dobrze, jak ocenić jakość produktu, jak korzystać z promocji i przecen, na co warto stawiać – na elegancję czy wygodę. Każda z tych umiejętności jest ważna i przydaje się w życiu, i trzeba się po prostu tego nauczyć. W przypadku dzieci z domów dziecka samodzielność jest szczególnie ważna, bo dzięki niej będą mogły lepiej zadbać o swoją przyszłość.
Program to także wsparcie dla domów dziecka, zwłaszcza że – poza możliwością zakupów dla wychowanków – dzięki marce Vizir trafiają do instytucji także produkty do prania.
Program „Ubrania od serca” cieszy się dużym zainteresowaniem, o czym świadczą tysiące zgłoszeń, które co roku napływają do organizatorów. Są i wzruszające podziękowania od dzieci. To dla Was – uczestników akcji.
Artykuł powstał z udziałem marki Vizir