Reklama

O FILMIE

Reklama

W 2007 roku do kin wszedł film „Alvin i wiewiórki” na podstawie niezwykle popularnego serialu animowanego z lat sześćdziesiątych XX wieku. Stał się przebojem i zarobił ponad 350 milionów dolarów; opowiadał o tym, jak kompozytor Dave Seville zrobił z Alvina, Szymona i Teodora gwiazdy. Potem przyszedł czas na sequel, w którym prócz znanego już tria pojawiły się też Eleonora, Britanny i Żaneta.

Trzecia część filmu opowiada o wiewiórach i wiewiórkach, które przeżywają wielką przygodę na statku wycieczkowym i płyną w rejs. Co czeka nas w kinie? Amok na pokładzie, pokaz salsy, wybuch wulkanu, tajemniczy rozbitek i oczywiście czadowa, wiewiórcza muzyka. Takich wiewiór jeszcze nie widzieliście. A warto zobaczyć.

EPICKA PRZYGODA I WIELKIE EMOCJE

ROSS BAGDASARIAN (produkcja): „To najbardziej spektakularny pomysł, za jaki się zabraliśmy.”

JANICE KARMAN (produkcja): „Film robi wrażenie nie tylko wizualnie, ale i pod względem fabularny. To wzruszająca historia. Wiewiórki i ich opiekuj, Dave Seville, płyną statkiem na rozdanie międzynarodowych nagród muzycznych. Alvin nie byłby sobą, gdyby nie rozpętał małego piekiełka. Postanawia chwycić za ster, przejąć jacuzzi i zagrać w black jacka.”

ROSS BAGDASARIAN (produkcja): „Dave zabiera wiewióry i wiewiórki na wakacje. Alvin obiecuje, że będzie grzeczny (zapewnia nawet, że „grzeczny” to jego drugie imię), ale oczywiście sprawy szybko wymykają się spod kontroli. Bohaterowie lądują na bezludnej wyspie. W pierwszym filmie wiewióry mieszkały w lesie, w środowisku naturalnym. Dopiero Dave udomowił je i uczłowieczył. Kiedy trafiają na bezludną wyspę, nie wiedzą czy podążać za naturalnym instynktem, czy wezwać kogoś na pomoc.”

MIKE MITCHELL (reżyseria): „Przygoda, którą przeżywają, to tak naprawdę to, co dzieje się w ich sercach. Chociaż nie zabrakło też niezwykłych zdarzeń w stylu ugryzienie przez tropikalnego pająka.”

JANICE KARMAN (produkcja): „Poznajemy bohaterów z nieznanych stron. Doświadczenie trochę ich zmienia. Szymon zaczyna być spontaniczny, staje się podobny do Alvina, chociaż bardziej ogarnięty. Z kolei szalony Alvin dojrzewa i stara się wyplątać bliskich z trudnej sytuacji. Brittany uświadamia sobie, że jest nie tylko ładna, ale i mądra.”

MIKE MITCHELL (reżyseria): „To film o dorastaniu. O tym, jak dzieci dojrzewają, ale i to tym, jak ciężko być rodzicem i patrzeć jak dzieci się usamodzielniają. Produkcja spodoba się zarówno najmłodszym, jak i starszym. To idealna propozycja dla całych rodzin – każdy znajdzie coś dla siebie.”

KRÓTKA HISTORIA WIEWIÓREK

Ross Bagdasarian Sr. był kompozytorem i muzykiem. Jako artysta, lubił ryzyko. W 1958 roku podpisał kontrakt z Liberty Record i postanowił podjął ryzyko po raz kolejny – wydał rodzinne oszczędności na magnetofon, choć nie do końca wiedział co ma z nim zrobić. Pewnego dnia dostrzegł na biurku książkę „Duel with the Witch Doctor”, która zainspirowała go do napisania przebojowej piosenki „Witch Doctor” (wpadała w ucho, a zwłaszcza refren składający się z nic nie znaczących słów „OO EE OO AH AH ting tang wal-la wal-la bing Bang”).

Nagrywając tę piosenkę Bagdasarian posłużył się technicznym trickiem: zarejestrował słowa piosenki w zwolnionym tempie, posługując się niskim głosem, a następnie odtworzył zapis z normalną szybkością. Ta technika umożliwiła wkrótce stworzenie trzech głosów – Alvina, Szymona i Teodora. Kiedy singiel „Witch Doctor” sprzedał się w trzech milionach egzemplarzy, szefowie Liberty Records odetchnęli z ulgą. Niestety wpływy okazały się zbyt niskie, by utrzymać się na rynku... Wytwórnia potrzebowała kolejnego przeboju, zadzwoniła więc do Bagdasariana. Eksperymentujący z taśmą kompozytor nagrał swojego czteroletniego syna pytającego o święta Bożego Narodzenia (latem 1958 roku). To był początek tworzenia piosenki, która stała się bardzo popularnym świątecznym przebojem – „The Chipmunk Song (Christmas Don’t Be Late)”. Wiewiórki jeszcze wtedy nie istniały, toteż Bagdasarian nie mógł tak zatytułować tego utworu.

Kompozytorowi podobał się głos, jaki stworzył na potrzeby „Witch Doctor”, ale nadal szukał czegoś nowego, co miałoby charakter. Pewnego dnia, podróżując z rodziną przez Park Narodowy Yosemite, zobaczył wiewiórkę, która przebiegając przez drogę, stanęła na dwóch łapkach i skierowała pyszczek w stronę samochodu – Rossowi wydawało się, że obrzuciła go bezczelnym spojrzeniem (a może nawet rzuciła mu jakieś wyzwanie?) To była historyczna chwila, gdyż ta wiewiórka stała się pierwowzorem Alvina.

Bagdasarian stworzył jeszcze dwie wiewiórki: praktycznego i mądrego Szymona oraz żarłocznego i uroczego Teodora. Tak powstała grupa Alvin i Wiewiórki, zawdzięczająca swoje imiona szefom Liberty Records : Alowi Bennettowi, Si Waronkerowi i Theodore’owi Keepowi. Bagdasarian przyjął sceniczny pseudonim Dave Seville.

Początkowo radia nie były przekonane do piosenki „The Chipmunk Song (Christmas Don’t Be Late)”, bo jej premiera miała miejsce latem, a więc kilka miesięcy przed początkiem sezonu świątecznego. Pewna rozgłośnia z Minneapolis zgodziła się grać ten kawałek i dobrze na tym wyszła: popularność utworu przekroczyła wszelkie oczekiwania. Z dnia na dzień grało ją coraz więcej rozgłośni, a singiel był najszybciej sprzedającą się płytą (w siedem tygodni osiągnął nakład 4 milionów egzemplarzy; rekord ten pobili dopiero Beatlesi w 1964 roku piosenką „I Want to Hold Your Hand”). Utwór otrzymał cztery nominacje do nagrody Grammy i zgarnął trzy statuetki.

Wiewiórki zadebiutowały w telewizji, występując z „Dave’em Seville’em” (Bagdasarianem) w programie „The Ed Sullivan Show”. Odniosły ogromny sukces; ludzie zakochali się w Wiewiórkach i chcieli je oglądać. Maskotki i zabawki o wyglądzie wiewiórek świetnie się sprzedawały, podobnie jak płyty z „wiewiórczymi” piosenkami. Słuchacze oszaleli. Kiedy w 1960 roku Bagdasarian wydał singla z piosenką „Alvin for President”, senator John F. Kennedy wysłał do kompozytora list z podziękowaniami. W ciągu trzech lat Wiewiórki sprzedały 16 milionów płyt, zdobyły kilka nagród Grammy i stały się częścią bezprecedensowej wówczas kampanii reklamowej. Nadeszła pora na włączenie wiewiórek do świata nowych mediów…

Serial „The Alvin Show” pojawił się na antenie jesienią 1961 roku, kreując nowy wizerunek Alvina, Szymona i Teodora (początkowo, jeszcze za czasów „The Ed Sullivan Show”, wyglądali bardzo realistycznie) na miarę ówczesnej animacji.

W POLSKIEJ WERSJI JĘZYKOWEJ WYSTĄPILI:

ALVIN – GRZEGORZ DROJEWSKI
SZYMON – ARTUR PONTEK
TEODOR – TOMASZ STECIUK
IAN – TOMASZ BEDNAREK
DAVE – WOJCIECH PASZKOWSKI
BRITTANY – AGNIESZKA FAJLHAUER
ŻANETA – JULIA KOŁAKOWSKA - BYTNER
ELEONORA – KATARZYNA OWCZARZ
ZOE – MONIKA PIKUŁA

W POZOSTAŁYCH ROLACH:
MIRIAM ALEKSANDROWICZ, JERZY DOMINIK, AGNIESZKA KUDELSKA, DOROTA FURTAK

Reklama

Produkcja: Fox 2000 Pictures i Regency Enterprises, Twentieth Century Fox, 2011

Reklama
Reklama
Reklama