Reklama

Potwierdzają to rozmowy z pracownikami sklepów znajdujących się w Centrum Handlowym 3 Stawy w Katowicach. Wielu sprzedawców nie dostrzegło w ostatnich latach zwiększenia sprzedaży przed tym świętem. – Nic takiego nie zauważyliśmy – usłyszeliśmy w sklepie kosmetycznym mającym szeroki asortyment produktów dla mężczyzn. – Przed Dniem Matki faktycznie przychodzi wielu młodszych klientów, którzy proszą o radę w sprawie zakupu. W przypadku Dnia Ojca praktycznie takich zapytań nie ma.

Wbrew pozorom podobnie wygląda sytuacja w sklepach komputerowych, elektronicznych i z zegarkami, gdzie 23 czerwca przemija niepostrzeżenie. – Dzień Kobiet zdecydowanie przebija święto ojców pod względem wielkości sprzedaży. Na początku marca bardzo popularne są np. kolorowe akcesoria, naklejki do laptopów. Natomiast okres przed Dniem Ojca nie różni się niczym od innych dni w roku – stwierdzono w sklepie komputerowym.

Nieco większe zainteresowanie budzi się w sklepach wielobranżowych, choć na tle święta mam, święto ojca wypada blado. – W drugiej połowie czerwca sprzedaż odzieży męskiej, alkoholi, narzędzi, czy też akcesoriów samochodowych utrzymuje się na podobnym poziomie - powiedział Dariusz Matyszok, kierownik działu przemysłowego Real. - Bardzo dobrze sprzedają się natomiast specjalne gadżety wprowadzone do oferty z myślą o Dniu Ojca, takie jak złote medale oraz dyplomy.

Koszule trzymają się mocno
Nadejście Dnia Ojca najbardziej odczuwalne jest w sklepach z męską odzieżą i galanterią skórzaną. – Popyt zwiększa się 2-3 dni przed świętem, ale najwięcej klientów mamy jednak w samym Dniu Ojca. Zwykle czeka się na ostatnią chwilę – dowiedzieliśmy się w sklepie z konfekcją męską. Pod względem kupowanych prezentów dzieci mają tradycyjne podejście. Koszula, t-shirt, krawat, czy spinki do mankietów znajdują się w czołówce podarunkowego rankingu popularności. W wyborze często pomagają matki, które nierzadko znają rozmiar koszuli lepiej niż sam ojciec. Dobrze sprzedają się również portfele, skórzane etui oraz paski.

Jeśli ktoś chciałby się wykazać większą kreatywnością, centra handlowe oferują wiele innych możliwości. W punktach fotograficznych można zamówić koszulkę, podkładkę pod myszkę, puzzle, kubek lub nawet kufel ze zdjęciem swoich pociech. Pełnoletnie dzieci mogą rozważyć zakup piersiówki, eleganckiej zapalniczki lub papierośnicy. Dostać można również scyzoryk, dopasowany do potrzeb polowania, żeglowania lub wędkowania. Na koneserów wina czekają gustowne zestawy z korkociągiem, zatyczką, termometrem i końcówką do nalewania.

Reklama

Czego chcą ojcowie?
Jeśli chodzi o otrzymywane prezenty ojcowie przeważnie nie mają wygórowanych wymagań. Nie okażą niezadowolenia z przysłowiowej pary skarpetek, którą z okazji swojego święta otrzymali po raz 8 z rzędu. Warto jednak docenić ich wysiłek w odpowiedni sposób i podarować coś specjalnego. Właściwych prezentów postanowiliśmy poszukać u źródła, pytając ojców o wymarzony prezent. Najczęściej wybieranym podarunkiem był ten przygotowany własnoręcznie. Wielu ucieszyłoby się z prezentów niematerialnych. „Telefon z życzeniami”, „buziak”, czy też „spokój w rodzinie” – mówili ojcowie. Wysoko w sondażu uplasował się także dobry alkohol, książka, bilety na koncert oraz akcesoria samochodowe. Najczęściej kupowana koszula oraz krawat również znalazły się w grupie wymarzonych prezentów.

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama