Reklama

Nasze łazienki często przypominają małe drogerie, pełne kosmetyków do ciała i włosów. Większość z nas lubi to, co ładnie pachnie, pieni się, ma zmysłową konsystencję. Niestety to, co lubimy nie zawsze idzie w parze z tym, co możemy. Blisko 7 na 10 Polaków cierpi bowiem z powodu nadwrażliwości skórnej i skłonności do alergii. Problem dotyczy zarówno dorosłych, jak i dzieci. Dermatolodzy wskazują wiele źródeł, wśród nich m.in. zanieczyszczone środowisko, niezdrowy tryb życia czy nieprawidłową pielęgnację.

Reklama

Liczy się jakość, a nie ilość

Osoby o skłonnościach do alergii, a także rodzice małych alergików muszą podwójnie uważać na to, co ląduje w ich sklepowym koszyku. Jednym z powodów alergii mogą być bowiem składniki wchodzące w skład preparatów kosmetycznych i detergentów. Wystarczy wyobrazić sobie, że każdego dnia sięgamy średnio po 7 różnych kosmetyków (m.in. żel, szampon, dezodorant, mydło, krem, balsam). Zakładając, że każdy z nich zawiera kilkanaście składników, daje to w efekcie kilkadziesiąt substancji, które oddziałują na skórę. Nie należy również zapominać, że zarówno w dzień, jak i w nocy nasza skóra ma bezpośredni kontakt z tkaninami wypranymi w detergentach, których skład niejednokrotnie obfituje w składniki potencjalnie alergizujące i drażniące, takie jak: barwniki, wybielacze czy środki zapachowe. Dorosła skóra może sobie z tym nie poradzić, a co dopiero nie w pełni dojrzała skóra maleństwa?
– Dlatego troszcząc się o zdrowie i wygląd wrażliwej skóry warto sięgać po preparaty o delikatnych formułach, pozbawione środków potencjalnie alergizujących, takich jak: barwniki, parabeny czy kompozycje zapachowe. Wybierając detergenty, należy sprawdzić, czy nie zawierają wybielaczy i substancji zapachowych. Warto również wybierać produkty jednego producenta, który zapewni wysoką jakość kompleksowego portfolio, chociażby poprzez wykorzystanie składników tego samego pochodzenia czy zachowanie tych samych, wysokich standardów jakości i bezpieczeństwa – podkreśla dermatolog dr Bartosz Pawlikowski.

Reklama
Reklama
Reklama