Wykorzystanie wizerunku słodkiego dzidziusia w reklamie zmiękcza niejedno serce. Będzie zakaz? Kto straci, kto zyska?

Reklama

Sejmowa komisja kultury zainteresowała się udziałem dzieci w reklamach emitowanych w telewizji. Dostrzegli, że widok uroczego dziecka wybranego w castingu sprawia, że niejedno serce mięknie. Zyskują na tym sprzedawcy, którzy wykorzystują to celnie.

Dziecko w reklamie - uwaga na naciągaczy!

Jesteśmy bezustannie bombardowani przez reklamy, zwłaszcza mało odporne dzieci, które niestety wierzą we wszystko co ujrzą w telewizji i od razu zapragną to mieć. Potem nas zamęczają dotąd, aż ulegniemy presji, że wszyscy to mają, wszyscy to muszą mieć i ciężko z tym polemizować.
Posłowie będą debatować jak bardzo ograniczyć udział małoletnich w reklamach. Na pewno miałyby zniknąć dzieci z reklam banków i leków, ale także zabawek, sprzętów dla dzieci, oraz jedzenia. Dopuszczalne będę reklamy ubrań.

Jakie zabawki kupować dziecku - doradza Dorota Zawadzka.

Zobacz także

Oczywiście plany sejmowej komisji kultury są szeroko komentowane przez producentów, którzy mogą wiele stracić na tej ustawie. Trudno im na razie wyobrazić sobie, jak przeprowadzić reklamę np. zabawek, fotelików, czy leków dla dzieci, bez ich udziału. Czy niedługo będą reklamy, w których pani reklamująca wózek dla dzieci, będzie spacerować z pustym pojazdem, albo wozić w nim będzie lalkę?
Łatwo w takich pomysłach pójść za daleko. Będziemy bacznie obserwować, jak posłowie wybrną z tej naprawdę niełatwej sytuacji.

A co wy uważacie na ten temat? Czy dzieci powinny zniknąć ze wszystkich reklam, czy tylko z niektórych?

Zabawki dla niemowląt na każdy miesiąc

Reklama

źródło: rmf24

Reklama
Reklama
Reklama