Kampania „Gniewasz się, że kocham tatę?”: mocny film o alienacji rodzicielskiej
Fundacja Kocham Cię Tato stworzyła przejmującą kampanię o alienacji rodzicielskiej. Problem przedstawiono w krótkim filmie, w którym wystąpiła dziewczynka ze swoim tatą. To bardzo mocny, poruszający spot, który powinien zobaczyć każdy rodzic.
Film „Gniewasz się, że kocham tatę?” trwa niecałe dwie minuty, ale porusza do głębi. Widać na nim wyraźnie, czym w rzeczywistości jest alienacja rodzicielska i jakie niesie ze sobą skutki, przede wszystkim dla dziecka.
Alienacja rodzicielska: mocny spot Fundacji Kocham Cię Tato
Alienacja rodzicielska to częsty problem, o którym jednak niewiele się mówi. Fundacja Kocham Cię Tato postanowiła to zmienić, bo zdaniem jej założycieli to szalenie ważna sprawa. Ograniczenie lub pozbawianie dzieci kontaktów z tatą to przemoc – mówi wprost Michał Jasiewicz, prezes Fundacji. Cierpią i dzieci, i ojcowie.
„Fundacja Kocham Cię Tato powstała w momencie zwątpienia. Powstała z bezsilności i cierpienia, których doświadczyłem. Doskonale wiem, jakie uczucie przeszywa mężczyznę, który stawiany jest przed sądem i zmuszamy do udowadniania przed obcymi ludźmi swojej bezgranicznej miłości do dziecka. Doskonale wiem, czym są nieprzespane noce i strach przed utratą największej wartości swojego życia. Doskonale wiem, że bycie samemu z problemem jest najgorszym z rozwiązań” – cytuje prezesa Fundacji serwis wirtualnemedia.pl.
Alienacja rodzicielska to efekt konfliktu między rodzicami. Dorośli działają pod wpływem silnych emocji, zapominając o dzieciach. Osoby postronne, rodzina i znajomi często zaś ignorują problem. Ten filmik nie zmieni tego od razu, ale być może da do myślenia i zapoczątkuje zmiany. Autorką scenariusza do filmu jest reżyserka Julia Popławska.
„Wyobraziłam sobie zrozpaczonego ojca, który, mimo przeciwności, usiłuje dać dziecku choć namiastkę tych rytuałów. Uśmiecha się i udaje, że wszystko jest w porządku, nie chcę obciążać tym córki. Najbardziej poruszający jest tu kontrast. Wypełniony wesołą muzyką świat dziecka i cisza po drugiej stronie. Dziewczynka nie zdaje sobie sprawy, że coś tu jest nie tak. Cieszy się, że tańczy z tatą. Pewnie dopiero po latach zorientuje się, że mogła mieć go nie tylko przez szybę” – powiedziała reżyserka.
Kampania ruszyła 1 czerwca, w Dzień Dziecka.
Zobacz też: