Rodziny są różne. Wielodzietne i te z jedynakami. Z niemowlęciem i starszymi dziećmi. Z nastolatkami. Z dziadkami. A wszystkie mogą zdecydować się na wybór "wakacji rodzinnych" w biurze podróży. Z badania przeprowadzonego przez Tots To Travel, organizatora rodzinnych wakacji, wynika, że 90 proc. rodziców jest rozczarowanych konfrontacją: rzeczywistość kontra wyobrażenia. Czego więc oczekujemy od ofert wakacyjnych dla rodzin z dziećmi?

Reklama

Kryteria zakwaterowania przyjaznego dzieciom – wg rodziców

Wiele hoteli reklamuje się jako zakwaterowanie przyjazne rodzinie. Zdaniem rodziców wakacje "dla rodzin" powinny spełniać następujące kryteria:

  • Zakwaterowanie z wyżywieniem i atrakcjami dla wszystkich grup wiekowych
  • Ogrodzone baseny
  • Hotel sprawdzany przez organizatora
  • Skrupulatnie przestrzegane zasady bezpieczeństwa związane z pobytem dzieci w ośrodku
  • Bezpłatne podstawowe udogodnienia dla małych dzieci
  • Animatorzy i opieka dla dzieci

Rodzice są nawet gotowi zapłacić więcej, żeby zabrać rodzinę na takie wakacje, jeśli będą one naprawdę dobrze zorganizowane.

Jak to wygląda w rzeczywistości?

Nie ma wymogów prawnych, zobowiązujących organizatorów wyjazdów wakacyjnych, żeby osobiście sprawdzali proponowane rodzinom ośrodki wypoczynkowe pod kątem wymienionych udogodnień i zabezpieczeń. Taką kontrolę można wykonać tylko, jeśli zgodzi się na to właściciel hotelu, często jednak jest to wymóg zawarty w umowie pomiędzy hotelarzem a organizatorem wypoczynku. Barierki i ogrodzenia basenów, schodów, tarasów też nie są gwarantowane, a to bardzo ważne w przypadku rodzin podróżujących z małymi dziećmi.

Najczęściej nacinamy się na takie oferty, kiedy wybieramy się na pierwsze wakacje z dzieckiem – wynika z ankiety Tots To Travel. Po przeżytym rozczarowaniu jesteśmy bardziej skrupulatni w wybieraniu ofert biur podróży i częściej decydujemy się na sprawdzone miejsca, polecane przez innych rodziców. I to jest zasada, którą powinniśmy się kierować, wybierając miejsce na rodzinne wakacje: czytajmy opinie osób, które odwiedziły dane miejsce, np. na Travelplanet czy Tripadvisor.

Zobacz także

Kontrola hotelu

Zgodnie z polskim prawem hotel musi na żądanie przedstawić swoim gościom wymagania odpowiadające rodzajowi i kategorii obiektu (art. 44 ust. 4 ustawy o usługach turystycznych). Jeśli hotel, w którym przebywasz nie spełnia tych warunków, możesz złożyć reklamację i zażądać usunięcia braków, a nawet obniżenia ceny za pobyt. W przypadku rażących zaniedbań możesz złożyć skargę u wojewody, co może skutkować kontrolą w hotelu. Podczas kontroli sprawdza się stan techniczny, sanitarny i bezpieczeństwo przeciwpożarowe w obiekcie.

Życzymy wam udanych wakacji rodzinnych i samych trafionych wyborów!

Zobacz też:

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama