Oswoić autyzm – rusza kampania: „Polska na niebiesko”
W związku ze zbliżającym się Światowym Dniem Świadomości Autyzmu, Fundacja JiM po raz kolejny organizuje kampanię „Polska na niebiesko” , która ma oswoić Polaków z autyzmem i pokazać, z czym na co dzień muszą zmagać się autystyczne dzieci. Zobacz główny spot kampanii!
2 kwietnia będziemy obchodzić Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. W związku z tym, Fundacja JiM organizuje kampanię społeczną „Polska na niebiesko”. W tym roku główne hasło kampanii to „Autyzm. Poznaj, zanim ocenisz”.
Poznaj, zanim ocenisz
Kiwa się, wierci, obserwuje nieskoordynowane ruchy palców. Do tego wymachuje nogami, jest niespokojny i wyraźnie „coś z nim nie tak”. Tak zachowuje się chłopiec w autobusie, bohater filmu promującego kampanię „Polska na niebiesko”. Twórcy kampanii chcą pokazać, jak mogą zachowywać się dzieci z autyzmem. Choć w filmie nie widzimy reakcji współpasażerów, możemy zakładać, że w takich chwilach dorośli oceniają dziecko i jego rodziców, nie próbując zrozumieć, skąd wynika jego zachowanie. Właśnie z taką postawą chcą walczyć członkowie Fundacji JiM.
Zobacz spot:
Kolor niebieski jest kolorem solidarności z osobami z autyzmem, dlatego 2 kwietnia na niebiesko rozbłysną Pałac Prezydencki, warszawskie centrum handlowe Złote Tarasy czy łódzka Manufaktura.
W tegorocznej edycji kampanii, w całej Polsce pojawią się punkty informacyjne prowadzone przez rodziców dzieci cierpiących na autyzm. Każdy, kto będzie chciał dowiedzieć się więcej o autyzmie, będzie mógł przyjść do punktu i porozmawiać.
Czytaj także: Czy szczepienia wywołują autyzm?