Reklama

2 kwietnia będziemy obchodzić Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. W związku z tym, Fundacja JiM organizuje kampanię społeczną „Polska na niebiesko”. W tym roku główne hasło kampanii to „Autyzm. Poznaj, zanim ocenisz”.

Reklama

Poznaj, zanim ocenisz

Kiwa się, wierci, obserwuje nieskoordynowane ruchy palców. Do tego wymachuje nogami, jest niespokojny i wyraźnie „coś z nim nie tak”. Tak zachowuje się chłopiec w autobusie, bohater filmu promującego kampanię „Polska na niebiesko”. Twórcy kampanii chcą pokazać, jak mogą zachowywać się dzieci z autyzmem. Choć w filmie nie widzimy reakcji współpasażerów, możemy zakładać, że w takich chwilach dorośli oceniają dziecko i jego rodziców, nie próbując zrozumieć, skąd wynika jego zachowanie. Właśnie z taką postawą chcą walczyć członkowie Fundacji JiM.

Zobacz spot:

Kolor niebieski jest kolorem solidarności z osobami z autyzmem, dlatego 2 kwietnia na niebiesko rozbłysną Pałac Prezydencki, warszawskie centrum handlowe Złote Tarasy czy łódzka Manufaktura.

W tegorocznej edycji kampanii, w całej Polsce pojawią się punkty informacyjne prowadzone przez rodziców dzieci cierpiących na autyzm. Każdy, kto będzie chciał dowiedzieć się więcej o autyzmie, będzie mógł przyjść do punktu i porozmawiać.

Reklama

Czytaj także: Czy szczepienia wywołują autyzm?

Reklama
Reklama
Reklama