Zgodnie z badaniem przeprowadzonym przez Reporter Young co trzeci rodzic wydaje więcej niż 2000 zł rocznie na jedno dziecko. Co ciekawe, najwyższe wydatki odnotowują rodzice dziewczynek w przedziale wiekowym 8 – 12 lat.

Reklama

Ile wydajemy na ubrania dla dzieci?

Ponad 40% rodziców z Warszawy i Wrocławia deklaruje wydatki powyżej 2000 zł rocznie na ubrania dla dzieci. Może być to spowodowane faktem, że te miasta posiadają najwyższe dochody w Polsce. Jednak średnia krajowa nie jest aż tak optymistyczna i wynosi ona nieco ponad 1000 zł w skali roku. Prawie 10% ankietowanych deklaruje wydatki poniżej 500 zł rocznie.

Reporter Young

Polacy przeciętnie przeznaczają na ubrania około 10% zarobków. Z opublikowanych przed kilku laty danych Eurostatu wynika, że przeciętne wydatki Polaków na ubrania i buty wynosiły około 300 euro rocznie (czyli, zgodnie z wczesnym kursem około 1300 zł). To znacznie mniej niż w statystyczny „europejski rodzic”, który przeznacza na ten cel około 800 euro. Dlatego też nie dziwi fakt, że 48% polskich rodziców za główne kryterium wyboru uznaje cenę.

Co się dzieje z ubraniami, z których wyrosły nasze dzieci?

Dzieci szybko wyrastają ze swoich ubrań. Wielu rodziców zna z autopsji sytuację, kiedy to wymarzona bluza zostaje założona zaledwie kilka razy i zanim zdąży się zniszczyć, jest już za mała. Jak wskazują wyniki badań, aż 90% odzieży trafia do obiegu „z drugiej ręki”.

Reporter Young

Najczęściej ubrania są oddawane innej rodzinie, która ma młodsze dzieci (58% ankietowanych), sprzedawane (20%) lub przekazane do organizacji zajmującej się zbiórką i dystrybucją odzieży (15,1%). Zaledwie 6.6% rodziców deklaruje, że za małe ubrania wyrzuca. Najczęściej ubrania młodzieżowe i dziecięce trafiają do drugiego obiegu w Poznaniu, Gdańsku oraz Wrocławiu. W przypadku Poznania jest to aż 98,3%, w Gdańsku 95,8%, a we Wrocławiu – 95,1%. Dlaczego dajemy ubraniom drugie życie? Przyczyną może być:

Zobacz także
  • świadoma konsumpcja,
  • dbałość środowisko,
  • niskie zarobki,
  • rosnąca inflacja.

Źródło: reporteryoung.pl

Piszemy też o:

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama