Aż 80 proc. Polaków chce korzystać z telemedycyny, mieć dostęp do porad i innych świadczeń lekarskich online – wynika z raportu firmy Biostat. To niezwykle wygodne, a w dobie pandemii koronawirusa wręcz niezbędne, gdy większość placówek medycznych mniej lub bardziej ograniczyła działalność. Dzięki nowej funkcji aplikacji mobilnej „ZnanyLekarz – umów wizytę" poradę lekarską można teraz uzyskać w kilka minut, na smartfonie lub tablecie.

Reklama

Czat z pediatrą online za darmo w aplikacji ZnanyLekarz

Konsultacje online z lekarzami różnych specjalności są dostępne niemal od samego początku pandemii na portalu ZnanyLekarz.pl. Aby jeszcze bardziej ułatwić pacjentom korzystanie z tej funkcji i skrócić czas oczekiwania na poradę, portal przygotował nową ofertę: czat z lekarzem w aplikacji mobilnej. Taka forma kontaktu ze specjalistami jest bezpłatna i dostępna dla wszystkich posiadaczy smartfonów i tabletów. Pacjenci mogą liczyć na pomoc w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej, porozmawiać online z internistą lub pediatrą.

Co ważne, dzięki aplikacji i zdalnym konsultacjom lekarskim można otrzymać nie tylko zalecenia co do dalszego leczenia, ale także zwolnienie lekarskie na dziecko lub na siebie i e-receptę.

Aby skorzystać z darmowych konsultacji z lekarzem, trzeba pobrać i zainstalować na urządzeniu mobilnym aplikację „ZnanyLekarz – umów wizytę", a w niej podać swoje dane (lub dane dziecka): PESEL, imię i nazwisko, adres. Podczas rozmowy z lekarzem online jest też możliwość wysłania zdjęcia, np. pokazującego wysypkę. W aplikacji widoczna jest lista dostępnych aktualnie lekarzy, wraz z ich specjalizacjami i krótkimi opisami. Z tej listy wybiera się lekarza, z którym ma odbyć się czat online. Podczas konsultacji lekarz tworzy normalną dokumentację medyczną.

Czat z powodzeniem działa od marca 2020 roku. Obsłużył już ponad 4 tysiące pacjentów, udzielając ponad 9 tysięcy konsultacji. Średni czas oczekiwania na odpowiedź lekarza wynosi tylko 2 minuty.

Zobacz także

W czym pomoże czat z lekarzem

„Dajemy pacjentom możliwość skonsultowania problemów zdrowotnych w bardzo wygodny i sprawny sposób. Z poziomu telefonu możemy uzyskać poradę lekarza, który w razie potrzeby wyda zalecenia odnośnie leczenia zdalnego lub stacjonarnego, ale również rozszerzenia diagnostyki. Dzięki temu pacjent dostanie wiarygodne informacje oraz pomoc i nie musi szukać informacji w sieci, zwłaszcza że niejednokrotnie korzysta z niesprawdzonych źródeł. W razie konieczności lekarz może również wystawić e-receptę" – mówi Karol Traczykowski, Head of new Ventures w ZnanyLekarz.pl. Podczas czatu z lekarzem możliwe jest też skonsultowanie wyników otrzymanych już badań.

Zaletą aplikacji jest to, że można z niej korzystać, gdy stacjonarne placówki są zamknięte, gdy kłopoty zdrowotne pojawiły się podczas pobytu z dala od placówek medycznych, gdy konieczna jest szybka porada, kiedy nie można wyjść z domu, bo np. przebywa się na kwarantannie albo choroba to uniemożliwia.

Wszystko to sprawia, że pobranie aplikacji znacząco zwiększa poczucie bezpieczeństwa i zapewnia wygodę dostępu do wiarygodnych informacji – konsultujesz się z prawdziwym lekarzem zamiast szukać informacji na własną rękę. To wygodne i wiarygodne źródło wiedzy i naprawdę realna pomoc.

Lekarz (internista lub pediatra) jest dostępny na czacie w aplikacji „ZnanyLekarz – umów wizytę" w dniach:

  • poniedziałek-piątek – w godz. 8-20,
  • sobota-niedziela – w godz. 11-13 i 17-19.

Docelowo usługa ma być dostępna 24h/dobę i 7 dni w tygodniu.

Więcej informacji o usłudze na stronie czat.znanylekarz.pl

Zobacz także:

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama