Hiszpańska marka Alpina Baby zajmuje się produkcją żywności dla dzieci. W ramach kampanii reklamowej marki powstała przecudna reklama, która pokazuje, jak niesamowita więź łączy dziecko i mamę. Widzimy pokoik dziecięcy. Następnie do pokoju wchodzą mamy z maluszkami. Po chwili każda zostawia dziecko na dywanie i wychodzi z pomieszczenia. Maluszki są zdezorientowane, zaczynają panikować i płakać. Widać strach w ich oczach. Okazuje się jednak, że mama jest niedaleko, tuż za ścianą i widzi swojej dziecko przez weneckie lustro. Każda z kobiet przykłada przyrząd do nagłośnienia do klatki piersiowej i pozwala swojemu dziecku usłyszeć... bicie serca.

Reklama

Trudno to opisać słowami. Musicie koniecznie zobaczyć, co się dzieje potem:

Najważniejszy dźwięk

Czy wiesz, że uszy maluszka kształtują się już ok. 7 tygodnia ciąży? Jednak dźwięki jest w stanie usłyszeć dopiero w 5 miesiącu. Pierwsze odgłosy, który malec słyszy to bicie serca mamy, praca jelit oraz żołądka, szum wód płodowych, w których stale się porusza, płynącą w naczyniach krwionośnych krew, a także oddech mamy. Moc tego dźwięku jest tak silna, że nawet po porodzie uspokaja maluszka, dlatego lekarze zachęcają więc, by jak najczęściej kangurować noworodki.

Liczne badania dowiodły, że noworodki, którym zapewniono kontakt „skóra do skóry” są w lepszej formie od dzieci niekorzystających z kangurowania.

  • Są bardziej spokojne – dowiedziono, że krótka 20-minutowa sesja kangurowania obniża poziom kortyzolu (hormonu stresu) o 60 proc.
  • Lepiej śpią – ich sen jest głębszy i gwarantuje pełniejszy odpoczynek.
  • Mają zapewnioną odpowiednią temperaturę ciała – choć dziecko jest pod przykryciem nagie, wystarczająco grzeje je ciało rodzica.
  • Kangurowanie obniża ryzyko wystąpienia problemów z oddychaniem – sprawia, że serce i płuca pracują stabilnie.

Źródło: alpina.com.co

Zobacz także

Zobacz także:

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama