Uchroń się przed czerniakiem
Każdego roku na całym świecie diagnozuje się ok. 200 000 nowych przypadków czerniaka. Regularne badanie znamion pozwala na wykrycie nowotworu we wczesnym stadium, co zwiększa szanse na wyleczenie.
- Redakcja Babyonline.pl
Zaczyna się niewinnie – zazwyczaj od małej, niepozornej plamki na skórze lub „zwykłego” pieprzyka. Kończy różnie – czasem diagnozą wystarczająco wczesną, żeby podjąć skuteczne leczenie, czasem – nawet śmiercią. Tymczasem aż 90% przypadków nowotworów skóry można wyleczyć, wystarczy rozpoznać je w odpowiednim czasie. „Zostań Skin Checkerem” to nowa kampania profilaktyczno-edukacyjna zorganizowana przez La Roche-Posay, która ma na celu zachęcenie do regularnego badania znamion.
Znamiona pod lupą
Międzynarodowa kampania La Roche-Posay „Zostań Skin Checkerem” ma zwiększyć świadomość społeczeństwa na temat nowotworów skóry oraz zachęcić do badań profilaktycznych siebie i osób w swoim otoczeniu. Kampania została objęta patronatem Polskiego Towarzystwa Dermatologicznego, a jej ambasadorkami zostały Ada Fijał i Natalia Kukulska.
Inspiracją do stworzenia kampanii były wyniki badań firmy Ipsos dla La Roche-Posay, które pokazują, że bardziej dbamy o zdrowie bliskich niż o swoje własne*, dlatego też przesłanie nowej kampanii jest bardzo proste: „Zaopiekuj się osobami ze swojego otoczenia, zwróć uwagę na ich znamiona i zostań Skin Checkerem! Chroń je przed nowotworem skóry, wykrywając nietypowe zmiany na skórze i zachęcaj je, by odwiedzali dermatologa co najmniej raz w roku!”.
Poprzez troskę o siebie i swoich bliskich marka zachęca ludzi, aby przekazywali sobie informacje i wiedzę, a co za tym idzie, wyrobili w sobie nawyk regularnego sprawdzania znamion oraz dołączyli do międzynarodowej społeczności Skin Checkerów.
Nie bez powodu symbolami kampanii zostały dalmatyńczyki – kto jak kto, ale te psiaki mają przecież sporo „znamion”. Dalmatyńczyki w filmie promującym akcję uważnie przyglądają się nawzajem plamkom na całym swoim ciele zgodnie z systemem ich monitorowania opracowanym przez dermatologów: najpierw twarz, skóra głowy, następnie przednia i tylna część nóg, plecy, a także uszy i inne słabo widoczne miejsca na ciele. Dlatego właśnie wzajemna pomoc jest tak przydatna.
Platforma Skin Checkerów
W ramach kampanii uruchomiono też specjalną platformę internetową www.laroche-posay.pl/skinchecker. Na stronie znajduje się wiele przydatnych informacji na temat znamion i profilaktyki nowotworów skóry. Na stronie znajdziemy też wskazówki dotyczące bezpiecznego korzystania ze słońca, a także dokładny opis prostej metody ABCDE, stosowanej w dermatologii, pomagającej zidentyfikować podejrzane pieprzyki gołym okiem.
W Polsce kampania rozpoczyna się pod koniec marca, jednak już teraz dobrze zacząć dbać o swoją skórę. Dni stają się cieplejsze, a wiosenne słońce zachęca do coraz dłuższego spędzania czasu na świeżym powietrzu. Wychodząc na spacer czy wyjeżdżając na urlop, należy pamiętać o odpowiednim zabezpieczeniu skóry. Czerniak zbiera bowiem w Polsce największe żniwo na jesieni, czyli tuż po zakończeniu letniego sezonu na opalanie. Dołącz więc już dziś do społeczności Skin Checkerów i razem z marką La Roche-Posay dbaj o siebie i swoich najbliższych.
*Profilaktyka nowotworów skóry. Raport - IPSOS dla La Roche-Posay – luty 2015. 73% respondentów na świecie oraz 88% w Polsce twierdzi, że bardziej dba o zdrowie bliskich niż własne.
Zobacz także: Zbadaj znamiona: koniecznie przed latem!