Zaczyna się niewinnie – zazwyczaj od małej, niepozornej plamki na skórze lub „zwykłego” pieprzyka. Kończy różnie – czasem diagnozą wystarczająco wczesną, żeby podjąć skuteczne leczenie, czasem – nawet śmiercią. Tymczasem aż 90% przypadków nowotworów skóry można wyleczyć, wystarczy rozpoznać je w odpowiednim czasie. „Zostań Skin Checkerem” to nowa kampania profilaktyczno-edukacyjna zorganizowana przez La Roche-Posay, która ma na celu zachęcenie do regularnego badania znamion.

Reklama

Znamiona pod lupą

Międzynarodowa kampania La Roche-Posay „Zostań Skin Checkerem” ma zwiększyć świadomość społeczeństwa na temat nowotworów skóry oraz zachęcić do badań profilaktycznych siebie i osób w swoim otoczeniu. Kampania została objęta patronatem Polskiego Towarzystwa Dermatologicznego, a jej ambasadorkami zostały Ada Fijał i Natalia Kukulska.
Inspiracją do stworzenia kampanii były wyniki badań firmy Ipsos dla La Roche-Posay, które pokazują, że bardziej dbamy o zdrowie bliskich niż o swoje własne*, dlatego też przesłanie nowej kampanii jest bardzo proste: „Zaopiekuj się osobami ze swojego otoczenia, zwróć uwagę na ich znamiona i zostań Skin Checkerem! Chroń je przed nowotworem skóry, wykrywając nietypowe zmiany na skórze i zachęcaj je, by odwiedzali dermatologa co najmniej raz w roku!”.

materiały prasowe La Roche-Posay

Poprzez troskę o siebie i swoich bliskich marka zachęca ludzi, aby przekazywali sobie informacje i wiedzę, a co za tym idzie, wyrobili w sobie nawyk regularnego sprawdzania znamion oraz dołączyli do międzynarodowej społeczności Skin Checkerów.

Nie bez powodu symbolami kampanii zostały dalmatyńczyki – kto jak kto, ale te psiaki mają przecież sporo „znamion”. Dalmatyńczyki w filmie promującym akcję uważnie przyglądają się nawzajem plamkom na całym swoim ciele zgodnie z systemem ich monitorowania opracowanym przez dermatologów: najpierw twarz, skóra głowy, następnie przednia i tylna część nóg, plecy, a także uszy i inne słabo widoczne miejsca na ciele. Dlatego właśnie wzajemna pomoc jest tak przydatna.

Zobacz także

materiały prasowe La Roche-Posay

Platforma Skin Checkerów

W ramach kampanii uruchomiono też specjalną platformę internetową www.laroche-posay.pl/skinchecker. Na stronie znajduje się wiele przydatnych informacji na temat znamion i profilaktyki nowotworów skóry. Na stronie znajdziemy też wskazówki dotyczące bezpiecznego korzystania ze słońca, a także dokładny opis prostej metody ABCDE, stosowanej w dermatologii, pomagającej zidentyfikować podejrzane pieprzyki gołym okiem.

W Polsce kampania rozpoczyna się pod koniec marca, jednak już teraz dobrze zacząć dbać o swoją skórę. Dni stają się cieplejsze, a wiosenne słońce zachęca do coraz dłuższego spędzania czasu na świeżym powietrzu. Wychodząc na spacer czy wyjeżdżając na urlop, należy pamiętać o odpowiednim zabezpieczeniu skóry. Czerniak zbiera bowiem w Polsce największe żniwo na jesieni, czyli tuż po zakończeniu letniego sezonu na opalanie. Dołącz więc już dziś do społeczności Skin Checkerów i razem z marką La Roche-Posay dbaj o siebie i swoich najbliższych.

*Profilaktyka nowotworów skóry. Raport - IPSOS dla La Roche-Posay – luty 2015. 73% respondentów na świecie oraz 88% w Polsce twierdzi, że bardziej dba o zdrowie bliskich niż własne.

Reklama

Zobacz także: Zbadaj znamiona: koniecznie przed latem!

Reklama
Reklama
Reklama