Zwykle chętnie się na to zgadzamy. Sprawmy, by tym razem dzieci swoich zdolności negocjacyjnych próbowały w języku obcym.

Reklama

Przykładowe scenki

SCENKA 1
● Can we go to the beach now?
Możemy już iść na plażę?

■ Just a moment, honey.
Jeszcze chwilę, kochanie.

● Mummy, could you help me bring all my toys?
Mamusiu, pomożesz mi zabrać wszystkie zabawki?

Zobacz także

■ Yes honey, but can you wait a moment?
Tak kochanie, ale czy możesz chwilkę poczekać?

SCENKA 2
● Can I go swimming now, please?
Czy już mogę iść się kąpać?

■ Sure, you can.
Pewnie, że możesz.

Great!
Super!

SCENKA 3
● Daddy, I’m cold, where is my towel?
Tatusiu, zimno mi, gdzie jest mój ręcznik?

■ Here it is. Dry yourself quickly. You look very cold!
Tu jest, wytrzyj się szybko. Wyglądasz na strasznie zmarzniętego!

SCENKA 4
■ Sweetie, did you put on some sunblock?
Kochanie, czy posmarowałaś się kremem?

● Come on, Mum, I don’t need it.
Nie mamo, nie potrzebuję kremu.

■ Of course you do. You’ll get sunburnt!
Ależ oczywiście, że potrzebujesz. Opalisz się za bardzo.

● OK, I’ll put some on.
No już dobrze, zrobię to.

Posłuchaj dialogów »

KLOCKI GRAMATYCZNE na plażę
I’ll..
Can I..
I’m..
Could you...?
I don’t need..
Can you...?
Where is...?
Can we...?

WSKAZÓWKA JĘZYKOWA Can
Chociaż przykładów użycia czasownika modalnego can w znaczeniu "móc" (Can I go bathing now, please?) nie brakuje, warto pamiętać, że can to również "umieć" np. I can swim and dive, can you? Jeśli odpowiedź jest przecząca, należy pamiętać, że w odróżnieniu od innych czasowników, czasownik can i not piszemy łącznie np. I can swim but I cannot dive. Can bardzo często też łączy się z czasownikami związanymi ze zmysłami: I can hear an ice-cream van, The sun is in my eyes and I cannot see anything, The water is really cold, so I can’t feel anything lub Can you smell pizza here?

GRA JĘZYKOWA Rysowanki-zgadywanki
Do gry w rysowanie na plecach potrzebnych jest dwóch graczy, pomysły i czas. Dziecko wybiera kategorię np.: na plaży, w morzu, na kocu, a rodzic zaczyna rysować palcem po plecach córki lub syna. Padają pytania: Is it an ice cream cone/a kite/a sand castle?, Are they flip-flops/sea shells/bees? Kiedy po odpowiedziach typu No, it’s not/No, they’re not pada Yes, it is/Yes, they are dziecko może zmienić kategorię i zaczyna się kolejna runda.

Is it an ice cream cone/a kite/a sand castle?
No, it’s not.
Yes, it is.
Are they flip-flops/sea shells/bees?
Yes, they are.
No, they’re not.

Reklama

CIEKAWOSTKA JĘZYKOWA
Popularne klapki japonki to flip-flops. Jednak jeśli chcemy je kupić w Australii należy poprosić o thongs, kupując zaś thongs w Stanach Zjednoczonych zamiast butów dostaniemy figi (nie owoce!).

Reklama
Reklama
Reklama