Może opowiedzą o tym babci, cioci albo tacie po angielsku? Pewnie nawet nie zauważą, ile razy po angielsku powiedzą "To ja".

Reklama

Przykładowe scenki

SCENKA 1
■ What a nice picture!
Jakie fajne zdjęcie!

● Do you like it, Daddy? I’ve aken it.
Naprawdę ci się podoba, tatusiu? To ja je zrobiłam.

■ Lovely.
Śliczne.

Zobacz także

SCENKA 2
■ What’s that?
Co to jest?

● A monument.
Zabytek.

■ Where was it?
Gdzie to było?

● I don’t remember.
Nie pamiętam.

SCENKA 3
● Can we send some pictures to Łukasz, please?
Możemy przesłać niektóre zdjęcia Łukaszowi?

■ Sure, as an attachment.
Pewnie, jako załącznik.

● Great. Thanks, Dad.
Świetnie. Dzięki, tato.

SCENKA 4
● What a pity. I’ve got red eyes in this picture.
Jaka szkoda. Na tym zdjęciu mam czerwone oczy.

■ Don’t worry. I’ll edit it in a sec.
Nie martw się. Za chwilę to podretuszuję.

● How?
Jak?

■ I’ll show you.
Pokażę ci.

Posłuchaj dialogów »

KLOCKI GRAMATYCZNE do rodzinnego albumu
I’ll..
Where...?
Don’t
What’s..
I’ve got..
I’ve..
Do you...?
Can we...?
What a..
I don’t..

KOMENTARZ JĘZYKOWY Then
Warto pamiętać, że przysłówek then może występować w różnych miejscach w zdaniu. Na przykład, then w znaczeniu "wtedy" może wystąpić w środku lub na końcu zdania: Our digital camera was then a novelty and now it’s outdated (Nasz aparat cyfrowy był wtedy nowością, a teraz jest przestarzały), Look at this picture! I was a baby then (Spójrz na to zdjęcie! Byłam wtedy dzidziusiem). Then w znaczeniu "następnie", "potem" można używać w środku lub na początku zdania: We took lots of pictures, and then seleceted our top 50 (Zrobiliśmy mnóstwo zdjęć, a następnie wybraliśmy 50 najlepszych), Then we prepared a slide show (Następnie przygotowaliśmy pokaz slajdów). Bardzo często then stosujemy na końcu zdania w znaczeniu "a więc", "zatem": If you don’t need this camera, sell it then (Zatem, jeśli nie potrzebujesz tego aparatu sprzedaj go), It’s all clear then? (A więc wszystko jasne?), Why don’t you play deDOMO then? (A zatem może zagracie w deDOMO?).

Reklama

GRA JĘZYKOWA
Zrób kilka zdjęć przedmiotom, a najlepiej ich fragmentom. Poproś dziecko, aby zgadło co przedstawiają zdjęcia. Can you guess what it is/they are? Dziecko pyta: Is it your shoe/a spoon?, Are they your glasses/the bananas? Po kilku trafnych odpowiedziach dziecko w nagrodę samo może zrobić kilka zdjęć i odpowiadać np. No, it’s not my shoe/helmet/a spoon/the toilet paper, No, they’re not my glasses/ shorts/ the bananas/ the tickets, No, guess again, Yes, it is/they are.
Can you guess what it is/they are?
Is it your...?
No, it’s not my...
Are they your...?
No, they’re not my.

Reklama
Reklama
Reklama