Reklama

Szpitale biorące udział w tej pilotażowej inicjatywie to Centrum Zdrowia Dziecka (CZD), Instytut Matki i Dziecka (IMID), Szpital przy ul. Niekłańskiej, Szpital Bielański oraz Warszawski Uniwersytet Medyczny (WUM), który dba o stronę naukową, w tym ocenę efektów szkoleń. Warsztaty w wybranych placówkach będą realizowane w lipcu, sierpniu, wrześniu i październiku. W ramach programu odbędą się również sesje mentoringowe dla uczestników, a Pozytywna Dyscyplina – Partner Merytoryczny Projektu - stworzy internetową przestrzeń o szkoleniach jak również podręcznik oparty na specyficznych wyzwaniach komunikacji w pracy medyków.

Reklama

Pierwszym ośrodkiem, w którym zrealizowano warsztaty, jest Szpital Dziecięcy im. prof. dr med. Jana Bogdanowicza przy ul. Niekłańskiej. To pierwsza placówka dla małych pacjentów zbudowana w Warszawie po II wojnie światowej i pierwsza tego typu przeznaczona dla mieszkańców prawobrzeżnej Warszawy. Ordynatorka Oddziału Pediatrycznego, doktor Aneta Górska-Kot, jest pod ogromnym wrażeniem założeń i sposobu realizacji projektu. – Gdy pomysłodawcy projektu Komunikacji Przyjaznej Pacjentom zgłosili się do mnie z zapytaniem o możliwość przeprowadzenia szkoleń dla lekarzy z mojego oddziału, nie wahałam się ani przez chwilę. To wspaniała i bardzo potrzebna inicjatywa. Jestem przekonana, że przełamie ona pewne tabu i da przestrzeń do konstruktywnej rozmowy o wyzwaniach w oddziałach szpitalnych i gabinetach lekarskich. Wierzę, że odpowie zarówno na potrzeby rodziców, jak i lekarzy w atmosferze obopólnego szacunku i zrozumienia - entuzjastycznie ocenia Aneta Górska-Kot.

Reckitt

Organizatorzy projektu, zanim przystąpili do realizacji szkoleń, przeprowadzili ankietę wśród lekarzy, pielęgniarek i innych pracowników szpitali. Zdecydowaną większość ankietowanych stanowili doświadczeni lekarze z ponad 5-letnim stażem pracy (64,6%). To bardzo świadoma grupa społeczna, która z jednej strony dobrze ocenia swoje umiejętności komunikacyjne (ponad 52%), a jednocześnie zgłasza potrzebę pogłębienia wiedzy w zakresie umiejętnego reagowania na emocje rodzica (75%), komunikacji z rodzicem dziecka (65%), komunikacji z pacjentem nastoletnim (60,4%) czy radzenia sobie z własnymi emocjami (54,2%). Ankiety wskazują, że efektywna komunikacja może pomóc w zmotywowaniu dziecka do współpracy podczas wizyty w gabinecie lekarskim, jak również zarządzeniu stresem rodzica czy strachem dziecka, spowodowanym np. brakiem wiedzy o tym, co się wydarzy. Opisane w ankietach problemy będą materiałem do stworzenia konkretnych wskazówek w opracowywanym przez Pozytywną Dyscyplinę podręczniku.

– W misji marki Nurofen leży odpowiedzialna edukacja, wspierająca pacjenta w procesie leczenia. Jesteśmy z małymi pacjentami i ich rodzicami na co dzień. Wiemy z jakimi wyzwaniami się mierzą. Poprzez szkolenia, razem z partnerami, wprowadzamy realne zmiany na lepsze także w otoczeniu, w którym pacjenci zmagają się z chorobą - w szpitalach dziecięcych. Komunikacja z pacjentem i atmosfera placówki są kluczowe do efektywnego leczenia i szybkiego powrotu do zdrowia – podsumowuje Inga Songin, Marketing Director Poland & EE, Reckitt i dodaje – Mocno stoimy na stanowisku, że marki powinny dziś bardzo konkretnie odpowiadać na potrzeby społeczne.

Projekt realizowany jest przez fundację K.I.D.S. oraz markę Nurofen, który będąc zawsze blisko pacjentów, wspiera potrzeby dzieci i ich opiekunów. Szkolenia w szpitalach prowadzi Pozytywna Dyscyplina. Patronat merytoryczny objął Warszawski Uniwersytet Medyczny.

Reckitt
Reklama

Materiał powstał z udziałem Reckitt Benckiser (RKT-M-01718)

Reklama
Reklama
Reklama